Atgriezeniskās saites nozīme
14. decembris | "Teikums"
14. decembrī kopstrādes telpās "Teikums" notika cilvēkresursu un personāla vadības konceptuālā projekta "SmartHR" seminārs par atgriezeniskās saites jeb feedback nozīmi uzņēmuma attīstībai.
Seminārā "Atgriezeniskās saites nozīme" piedalījās pārsvarā mazu, taču arī vidēju un mazu uzņēmumu pārstāvji, kuru kolēģi lielākoties ir vecumā no 26 līdz 44 gadiem.
Kā liecina Pulsetip aptaujas platformas rezultāti, lielākā daļa semināra apmeklētāju (34%) uz semināru ieradās, lai iegūtu jaunas zināšanas par tēmu, noskaidrotu citu pieredzi par agriezeniskās saites iegūšanu un nodrošināšanu uzņēmumā (24%), vai uzzinātu par aktualitātēm Latvijā (24%). Tāpat arī semināru ameklēja uzņēmumu pārstāviji, kas vēlējās iegūt jaunus nozares kontaktus un rast risinājumu jau konkrētai situācijai uzņēmumā (16%).


Lai arī vairumam semināra apmeklētāju uzņēmumos pēdējā jaunā vadības sistēma ieviesta pēdējo 12 mēnešu laikā, semināra dalībnieki savu un savu pārstāvēto uzņēmumu tehnoloģisko attīstību novērtēja ar 6,5 vidējo atzīmi.

Seminārā, gandrīz vienādās daļās, bija pārstāvēti uzņēmumi kā no maziem, tā vidējiem un lielajiem uzņēmumiem, kas norāda uz atgriezeniskās saites nozīmi uzņēmuma attīstībā, neatkarīgi no tā lieluma.

Juris Zalāns (CEO @ Benefits Latvija ) komentē:

"Tie, kas zina, noteikti piekritīs, ka dot un saņemt konstruktīvu Feedback nav viegli, taču tas var būt labākais veids, kā tikt pie vērtīgām atziņām ceļā uz progresu. Ja ne noslēdzot gadu, kad vēl būtu pēdējais brīdis par to aizdomāties."

Semināra dalībniekiem bija iespēja uzzināt par vadošo uzņēmumu realizētajiem projektiem, ekspertu viedokļiem un mācīties no pieredzes stāstiem.
  • Katrīna Ošleja / Katrīnas Ošlejas privātprakse
    Tiek uzskatīts, ka lielāko stresu un nepatīkamas emocijas atgriezeniskās saites sarunā piedzīvo tās saņēmējs. Patiesība ir tāda, ka tikpat lielu spriedzi, bažas un dažkārt arī bailes piedzīvo arī atgriezeniskās saites sniedzējs. "Viņš var apvainoties un aiziet no darba mūsu uzņēmumā." "Ja nu viņa sāk raudāt?!" "Ko es darīšu, ja viņš nepiekritīs tam, ko es saku un sadusmosies?!" Abas puses piedzīvo emociju vētru un abām pusēm ir vajadzīgs atbalsts, lai atvērtu prātu atgriezeniskajai saitei.

    Katrīna Ošleja semināra laikā dalībniekiem ļāva reflektēt par to, kā saņemt atgriezenisko saiti, Kā sevi sagatavot un gūt maksimālu labumu no saņemtās atgriezeniskās saites? Kā arī, ko darīt, ja nepiekrīt dzirdētajam? Un kā sevi sagatavot, ja pašam jāsniedz atgriezeniskā saite?
  • Jānis Ligers / 147 Padomi
    Jānis Ligers dalījās ar savām atziņām un novērojumiem no praktiskas pieredzes sniedzot regulāru atgriezenisko saiti darbiniekiem un klientiem.

    Atziņas par to, kas nestrādā, kādiem būtiskiem aspektiem pievērst uzmanību, ko nekādā gadījumā nedarīt un kā reaģēt uz provokācijām? Jānis visu ilustrēja ar reāliem piemēriem, no reālām sarunām un savas pieredzes, ko veicis pēdējo 10 gadu laikā, strādājot lielā korporatīvajā uzņēmumā.
  • Olga Dzene ar dalībniekiem dalījās savā personīgajā un profesionālajā pieredzē, sniedzot un saņemot atgriezenisko saiti. Lika apjaust, ka pat pieredzējušiem ekspertiem atgriezeniskā saite ir izaicinājums.

    Balstoties uz gandrīz 20 gadu pieredzi Olga Dzene norādīja uz to, kas traucē sniegt un saņemt atgriezenisko saikni, ko grūti prognozēt, kādas kļūdas ir bieži satopamas, kādas aizsardzības reakcijas ir novērojamas un galvenais – vai ir recepte, kas nodrošina veiksmi?
Visiem semināra apmeklētājiem bija iespēja piedalīties SmartHR darbnīcās un klātienē izrunāt aktuālākos jautājumus komunicējot ar ekspertiem jau mazākās darba grupās
  • Dalījās ar savu pieredzi novadot vairāk nekā 70 360-grādu novērtēšanas. Darbnīcā tika apskatīti praktiskie sagatavošanās un rīku izvēles aspekti, kas uzlabotu iespēju iegūt kvalitatīvus datus un veikt uz datu analīzi balstītu lēmumu pieņemšanu. Darbnīcas dalībnieki dalījās ar pieredzi savos uzņēmumos un diskutēja par pieejamajām iespējām.
  • Arvis Zeile kā MakIT uzņēmuma vadītājs dalījās ar persnoīgo pieredzi ieviešot iknedēļas pulsa aptaujas ar EnmeHR.com rīka palīdzību - par pārsteigumiem un savām rīcībām. Kopīgi ar grupas dalībniekiem tika izrunātas praktiskas darbības, ko vadītāji var veikt lai uzlabotu situāciju uzņēmumā.
  • Daniēls Godiņš norāda: " Feedback vērtība ir nevis tā sniegšanā, bet ja tās saņemējs seko norādēm." Kontruktīva atgriezeniskā saite (Feedback) ir būtiska cilvēka mācīšanās un izaugsmes sastāvdaļa.

    Kopā ar darbnīcas dalībniekiem Daniēls noskaidroja - jo labāk mēs spējam iedot agriezenisko saiti, jo vairāk tas ietekmē cilvēka pārliecību, rīcību un attīstību. Kad cilvēkiem tiek izteikts iedrošinājums vai iespējamās korekcijas par viņu veikumu, Tiek novērtētas pūles un rezultāts, kā arī tiek dota iespēju mainīt nevajadzīgus ieradumus.