Pieejas darbinieku atlasei ir dažādas, un tās atkarīgas no tādiem faktoriem, kā uzņēmumam pieejamie resursi, steidzamība, nepieciešamo darbinieku skaits u.c. Nav arī tā, ka uzņēmumi būtu pamesti vieni un nebūtu kur meklēt palīdzību. Iespējas ir gana daudz - palīgā nāk sludinājumu portāli, sociālie tīkli, ārējie personāla atlases uzņēmumi, "head-hountinga" eksperti, u.c.
Seminārā bija pārstāvēti uzņēmumi kā no maziem, tā vidējiem un lieliem uzņēmumiem, kas norāda uz tendenci meklēt arvien jaunus rīkus, metodes un risinājumus, kas palīdzēs atlasīt pareizos darbiniekus, neatkarīgi no uzņēmuma lieluma.
Šī mēneša dalībnieki par aktuālāko jautājumu uzņēmumos min darbinieku atlasi un ne tikai piesaistes un iesaistes, bet arī motivācijas veicināšanu. Tuvojoties 25. maijam, vispārējās datu aizsardzības regulas jeb GDPR spēkā stāšanās datumam, aktuālāks kļuvis jautājums par datu aizsardzību.
Lai arī atbildes svārstījās starp "grūti" un "rindā stāv", vidēji marta SmartHR semināra dalībnieki izvirzīto jautājumu, cik viegli uzņēmumam ir piesaistīt darbiniekus, vērtēja ar vidējo atzīmi 4,7, kas ir par 0,2 punktiem mazāk nekā februāra seminārā. Dalībnieki norāda, ka atlases procesā lielākoties arvien tiek izmantoti sociālie tīkli, sludinājumu portāli un intervijas. Retāk tiek izmantoti head-hountinga pakalpojumi, personalizētie testi un talantu atlases uzņēmumi. Lielākoties darbinieku atlasi uzņēmumi veic iekšēji un mazāk - izmantojot ārpakalpojumus.