Izvērtējiet darbinieku gatavībuVēl tikai domājot par e-apmācībām, vispirms ir jāizvērtē darbinieku
digital readiness jeb digitālās prasmes un kompetences ar darbu saistītu pienākumu veikšanai. Ja uzņēmuma līdzšinējā darbība nav bijusi vērsta uz jaunāko tehnoloģiju ieviešanu uzdevumu organizēšanā un efektivitātes uzlabošanā, pirms e-apmācību ieviešanas uzmanība ir jāpievērš darbinieku funkcionālajām un uzvedības prasmēm digitālajā vidē un darbā ar
online platformām. Tehniskās prasmes ir iemācāmas jebkuram, taču e-apmācību veiksmes stāstu būtībā rakstīs darbinieki, diendienā tiekot galā vai gluži otrādāk – apjūkot darbā ar digitālajiem risinājumiem...
Uzsāciet pamazām un analizējiet pirmos rezultātusUzsākt digitālo apmācību ceļu var ar vienkāršām, bet obligātām apmācībām. Daļai darbinieku ļaujot mācīties, sekojot ierastajām metodēm, daļai – ļaujot izmēģināt jaunumus. Atgriezeniskā saites uzturēšana un darbinieka profesionālā snieguma analīze sniegs ieskatu plusos un mīnusos.
Ieviesiet digitālos risinājumusIr vērts ieklausīties arī auditorkompānijas
Deloitte 2017.gadā veiktajā pētījumā par tendencēm cilvēkresursu sfērā. Tas liecina, ka spēju pilnīgi koncentrēties un veltīt uzmanību tiešajiem darba pienākumiem ar pieaugošu spēku apgrūtina dažādi traucēkļi – sākot no ienākošajām ziņām e-pasta kastītē, beidzot ar runātīgiem kolēģiem un sociālo tīklu nebeidzamo vilinājumu. Cīņā par darbinieka uzmanību uzņēmumam ir jāspēj
apiet traucēkļus – tas nozīmē fundamentālas apmācību koncepta izmaiņas. Darbinieku apmācībām ir jākļūst par ikdienas sastāvdaļu, ko veiksmīgi palīdz īstenot digitālie risinājumi (kurus Latvijā piedāvā ne mazums uzņēmumu).
Micro learning jeb apmācības ar ļoti saskaldītu saturu, paredzētu apguvei mobilajās ierīcēs, ir iespēja dažas minūtes veltīt apmācībām jebkurā sev brīvā brīdī, kuras citādi nebūtu iespējams noorganizēt.