Atklāti par e-apmācību semināru

21.septembrī aizvadījām otro SmartHR Latvija semināru kopstrādes telpās "Teikums"
Ceturtdien, 21. septembrī kopstrādes telpās "Teikums" notika cilvēkresursu un personāla vadības konceptuālā projekta "SMART HR" seminārs, kurā par inovatīviem darbaspēka apmācību un izaugsmes ieviešanas risinājumiem zināšanās dalījās Latvijas vadošo uzņēmumu speciālisti.
Septembra semināra dalībnieku profesionālais profils izskatījās līdzīgi augusta dalībnieku profilam:

pārsvarā lielu, bet arī vidēju un mazu uzņēmumu pārstāvji, kuru kolēģi lielākoties ir vecumā no 26 līdz 44 gadiem.

Lai arī vairumam semināra apmeklētāju uzņēmumos pēdējā jaunā vadības sistēma ieviesta pēdējo 12 mēnešu laikā, personālvadības vidējais tehnoloģiskais pašvērtējums arvien paliek nemainīgais 6,7, un, lai cik gudri un attīstīti mēs arī nekļūtu, lielākais vairākums uztur vismaz 3 Excel failus.

Seminārā personāla vadības profesionāļi no tādiem uzņēmumiem kā Rimi Latvija, Latvijas Mobilais Telefons, Havas Latvia u.c. diskutēja par tradicionālo un e-apmācību mijiedarbību, to plusiem un mīnusiem gan Latvijas, gan pasaules kontekstā. Latvijas IT izstrādātāji dalījās pieredzē ar vietējo un pasaules tirgus aktuālajām tendencēm, kā arī pieredzes stāstiem par veiksmīgas izaugsmes un mācību kultūras veidošanu.

SmartHR eksperts Juris Zalāns norāda, ka: „Šobrīd personālvadībā aizvien aktuālāks kļūst jautājums par talantīgu darbinieku piesaisti un noturēšanu ilgtermiņā. Kā viens no risinājumiem šīs problēmas risināšanai, ir tehnoloģiju iekļaušana personālvadības sistēmās. Tieši personāla vadības speciālistiem ir jākļūst par digitālās organizācijas līderiem, ne tikai ieviešot digitālas platformas, bet arī arvien jaunus, mūsdienīgus rīkus personāla vadība sistēmās. Jāatzīst, ka Latvijas uzņēmumi sāk realīzēt aizvien veiksmīgākus risinājumus, tieši tāpēc organizējam semināru, kur vadošo uzņēmumu speciālisti var dalīties savā pieredzē."

Eksperti ar pieredzi seminārā dalījās ar zināšanām par apmācību vidi un veidošanas aspektiem
  • Zane Grundiņa-Arāja / Elektrum Olimpiskais sporta centrs
    Dalījās ar savu pieredzi apmācību procesa izstrādē un zināšanu nodošanā, par "atslēgu" minot uzņēmuma vērtības, kam būtu jābūt visu procesu pamatā. Digitālo rīku izmantošana var palīdzēt atbalstīt apmācību sistēmu, taču tehnoloģija viena pati nevar kļūt par sistēmu - tam pamatā ir cilvēks.

    "Uzsākot darba gaitas jaunā uzņēmumā, tas, vai darbinieks jūtas apmulsis, uztraukts un nedrošs, ir atkarīgs no viņa kompetences un spējām pielāgoties. Tas, kas šajā posmā ir vissvarīgākais ir arī visvienkāršākais, bet tajā pat laikā mūsu ikdienas skrējienā grūti nodrošināmais, tas ir atbalsts, palīdzīga roka un iedrošinājums. Ticiet vai nē, bet to nevar dot IT risinājumi, apmācību platformas un programmas, kas sniedz saturisku atbalstu, bet ne drošības izjūtu. To var dot tikai kolēģi, kas pirmajās dienās ir blakus un palīdz iejusties. "
  • Raivis Freimanis / Intea un Maija Dobele / Blend Consulting
    Semināra dalībniekiem skaidroja kā digitālās vides apmācības atšķiras no tradicionālajām. Ne tikai ar formu un saturu, bet jāņem vērā arī tas, kuros brīžos tās tiek izmantotas. Lai uzņēmums sasniegtu mērķi un zināšanas nonāktu līdz darbiniekam mūsdienās ir jāņem vērā arī darbinieku paradumi.


    "Pētījumi rāda, ka darbinieki tiek pārtraukti vidēji ik pēc 5 minūtēm un arī paši nav gatavi iedziļināties materiālā, kurš prasa vairāk nekā 4 minūtes. Tai pat laikā, daudzas mācību programmas ir daudz garākas un orientējas uz zināšanām, kuras nevar pielietot uzreiz. " Raivis un Maija dalījās pieredzē par to, kādas pieejas un tehnoloģijas jāpielieto, lai mācību stratēģija būtu efektīva tehnoloģiju laikmetā.
  • Alīna Hindogina / Latvijas Mobilais Telefons
    Pastāstīja par Latvijas Mobilā Telefona pieredzi ieviešot e-apmācības savu darbinieku ikdienā un par to, kā sākotnējais process ir mainījies laika gaitā.


    "Kopējā apmācību struktūrā aizvien lielāka loma ir e-apmācībām. Veidojot e-apmācību platformu, ir vairāki būtiski aspekti: kāds ir apmācību mērķis, cik ērta un vizuāli draudzīga ir platforma, kāds būtu piemērotākais informācijas nodošanas veids un pēdējā laika aktuālo "gamification" elementu izmantošana, lai veicinātu darbinieku motivāciju un iesaisti mācīšanās procesā." Semināra apmeklētājiem bija iespēja iepzīties ar inovācijām, ko LMT ir ieviesuši, lai uzlabotu darbinieku iesaisti mācību procesā, un padarītu to ērtāk pieejamu.
Visiem semināra apmeklētājiem bija iespēja piedalīties SmartHR darbnīcās un klātienē izrunāt aktuālākos jautājumus
  • Kaspars Bernāns / Havas Latvia
    Darbnīcā Kaspars Bernāns, rosināja diskusijas par e-apmācību ieviešanas procesu un stratēģiskiem apsvērumiem, kas jāizskata uzņēmuma, lai pārliecinātos par apmācību rezultāta efektivitāti.


    "Katram uzņēmumam ir jāsaprot vai ir apmācības, kuras var pārcelt uz e-vidi un vai no šī procesa būs finansiāls ieguvums, kam nesekos kritums apmācību kvalitātē. Īpaši svarīgi to apzināties ir apkalpojošās sfēras uzņēmumiem, kas cīnās ar pastiprinātu darbinieku mainību." Darba grupā darbnīcas dalībnieki apmainījās ar savu pieredzi plānojot apmācību programmas digitalizāciju un to ieviešot.
  • Sergey Snegirev / BranchTrack
    Arī apmācību vide un platformas nemitīgi attīstās, un uzņēmumi sāk izmantot ne tikai e-apmācības un jauktās apmācības, bet arī mobilās apmācības, kad viss ir pieejams mobilā telefona aplikācijā. Svarīgi ir saprast cilvēku uzvedību un pēc iespējas atvieglot zināšanu un informācijas ieguvi.

    "Kad sēdi un skaties e-kursus kā televizoru - nepiedaloties, - tās ir sliktas e-apmācības.
    Kad aizmirsti visu - iedziļinies, aizraujies un spēlē - tās ir labas e-apmācības.
    Kad nav nekādu apmācību, bet zināšanas ir pieejamas momentāli - tajā brīdi, kad tās ir nepieciešamas - tad tā ir nākotne."
  • Sanita Kļaviņa / Rimi Baltic Group
    Ne vienmēr e-apmācības var atrisināt uzņēmumā radušos situāciju, un tas vai tās izmanto vai nē ir ļoti atkarīgs no paša uzņēmuma problēmas, specifikas un tā darbiniekiem.

    "Attiecībā uz e-apmācībām nav par vai pret, bet par un pret. Biznesa joma, konteksts un mērogs kādā uzņēmums darbojas, situācija konkrētā uzņēmumā, uzņēmuma mērķi un veselais saprāts nosaka to, vai e-apmācības konkrētā situācijā ir labākais risinājums. Vienas un tās pašas problēmas atrisināšanai, e-apmācības var būt pats piemērotākais risinājums vienā uzņēmumā un pilnīgi nederīgs citā."