Nav jau tikai tā, ka tikai mileniāļu paaudze ir nākusi ar savām ambīcijām un prasībām - arī iepriekšējās pāaudzes ir mainījušas darba un korporatīvo kultūru. Vienīgā atšķirība ir tā, ka mēs jau esam pie tām pieraduši un aizmirsuši, pieņemot to kā normu.
Vai tās būtu X, Y, Z paaudzes vai baby boomers, tas, kāds būs jūsu ieguldījums iesaistes veicināšanā, ir tikpat atšķirīgs, cik atšķirīgi ir uzņēmumi. Vienai organizācijai nav katrā ziņā jāatdarina citas organizācijas iesaistes paradumi vai jāizmanto tās mainīgie iesaistes lielumi, lai gūtu panākumus.
Kāda lieluma uzņēmumiem paaudžu atšķirības ir aktuāls problēmjautājums? Vai tie ir uzņēmumi, kuri nodarbina tikai jaunākās paaudzes? Kā šie uzņēmumi veicina darbinieku iesaisti? Vai veicina? Ieskatāmies semināra dalībnieku profesionālajā profilā.
SmartHR rīkotos seminārus apmeklē arvien jauni HR speciālisti. Apmēram puse marta semināra dalībnieku (55,3%) apmeklēja SmartHR pirmo reizi, atlikusī puse bijusi vai nu vairāk par vienu reizi (34,1%) mūsu semināros vai arī tās pārstāvētajiem uzņēmumiem jau ir iegādāts abonements (10,6%).
Šis bijis viens no retajiem semināriem, kurā piedalījušies maza (27,9%) un vidēja lieluma (32,6%) uzņēmumu pārstāvji, atstājot mikro (9,3%) un lielo (18,6%) uzņēmumu pārstāvjus mazākumā. Darbinieku vidējais vecums šajos uzņēmumos lielākoties ir 34-44 (39,5%) un 26-33 gadi (32,6%), retāk tie ir darbinieki līdz 25 (16,3%) vai 45-54 gadiem (11,7%).
2019. gada marta aktualitātes Latvijas uzņēmumos ir darbinieku piesaistes, motivācijas un iesaistes veicināšana. Lai arī tendence samazinās, taču novērojam, ka personālvadības un vadības ekspertiem arvien ir "daudz darba un zeme deg". Šī aktualitāte, kas būtībā sevī ietver visas pārējās, ir tā, kuru SmartHR partneri cenšas mazināt, iepazīstinot ar aktuālām metodēm un rīkiem, kas atbrīvo ikdienas darbu.
Lai arī gandrīz vienbalsīgi, neskatoties uz uzņēmuma lielumu un darbinieku vidējo vecumu, auditorija piekrīt (93,4%) apgalvojumam "uzņēmuma vadībai ir jārūpējas par darbinieku iesaisti", novērtējot sava uzņēmuma ieguldījumu darbinieku iesaistē, ceturtā daļa auditorijas to novērtē ļoti zemu (25,5%), trešdaļa - zemu (31,9%), divas piektdaļas - vidēji (40,4%). Piezīmēsim, ka auditorijā neatradās neviens, kas iepriekšminētajam apgalvojumam kategoriski nepiekristu.
Starp iesaistes veicinātājiem dalībnieki min gana dažādus pasākumus, ko realizē savos uzņēmumos, starp kuriem: atmosfēra, bonusi, iespēja izrādīt savu iniciatīvu, savu ideju realizācija, zīmola nozīme, stabilitāte, iespēja plānot savu laiku, atalgojums, mikromenedžmenta neesamība, izaugsmes iespējas, regulārs feedback, produkts.
Tomēr pastāv vienprātība tajā, ka uzņēmuma kultūra, komandas izjūta, jēga par padarīto un vadītājs ir tie rādītāji, kas spēlē nozīmīgu lomu darbinieku iesaistes veicināšanā.
Šajā seminārā aicinājām dalībniekus apzināt savus darbiniekus, paaudžu atšķirības, vajadzības un, svarīgākais, dažādas metodes, kā iesaistīt uzņēmuma lielāko kapitālu - darbiniekus.