7 iemesli automatizēt personāla atlases procesu

Uzzini, kādus ieguvumus sniedz uzņēmumam personāla atlases procesa automatizācija
IT risinājumu izmantošana personāla atlasē ļauj uzņēmumam sekmīgāk konkurēt par jauniem darbiniekiem. Tas ir īpaši būtiski apstākļos, kad darbinieku trūkums ir viens no svarīgākajiem izaicinājumiem biznesa attīstībai gan Latvijā, gan citur pasaulē.

Šajā rakstā apkopojām 7 iemeslus, kāpēc ir vērts izmantot digitālos risinājumus personāla atlasē.

1. Paātrināsiet atlases procesu

Digitālie risinājumi veicina raitāku informācijas apriti atlases komandā, kas samazina lēmuma pieņemšanai nepieciešamo laiku. IT rīki ļauj automatizēt daļu no darbībām, piemēram, CV apkopošanu un sākotnējo apstrādi. Tāpat tie uzglabā visu kandidāta informāciju vienuviet un palīdz izvairīties no tās pārsūtīšanas kolēģiem, kuri ir iesaistīti atlasē.

2. Nodrošināsiet vienotu pieeju atlasei visā uzņēmumā

IT risinājumu ieviešana ļauj strukturēt un unificēt atlases procesu, kas ir īpaši svarīgi lieliem uzņēmumiem, kur darbiniekus meklē vairāki speciālisti. Tāpat tas ir aktuāli organizācijām ar vairākām filiālēm, lai nodrošinātu vienotu pieeju atlasei katrā uzņēmuma struktūrvienībā.

3. Uzlabosiet kandidāta pieredzi

Digitālie rīki padara atlases procesu kandidātam saprotamāku un pārredzamāku, piemēram, ļauj vienkāršāk pieteikties vakancei un saņemt atgriezenisko saiti. Tas uzlabo kandidāta pieredzi ar konkrētu uzņēmumu un palielina pozitīvas atbildes iespējas, ja viņš saņems darba piedāvājumu.

4. Izveidosiet talantu datu bāzi nākamajām vakancēm

Sakārtota pieteikumu datu bāze ir vērtīgs instruments personāla atlases speciālistu darbā. Kandidāts, kas nebija pietiekami atbilstošs vienai vakancei, var būt piemērots vakancēm, kas vēl tiks izziņotas. Šāda talantu bāze ļauj ietaupīt laiku un operatīvi uzrunāt tos, kuri kādreiz interesējās par darbu jūsu uzņēmumā.

5. Objektīvāk novērtēsiet kandidātus

Ir virkne digitālo rīku, kas ļauj novērtēt kandidātu prasmes un kompetences. Papildinot kandidātu novērtēšanas procesu ar piemērotāko IT risinājumu, iegūsiet objektīvāku viedokli par katra kandidāta atbilstību amatam.

6. Laicīgi uzsāksiet onboarding procesu

Vēl pirms darba uzsākšanas uzņēmums var sākt veidot attiecības ar jauno kolēģi – iepazīstināt ar iekšējo kultūru, palīdzēt viņam mazināt uztraukumu par pārmaiņām, kas sagaida, uzsākot darba gaitas jaunā organizācijā. Digitālie risinājumi ļauj to darīt ātrāk un tas notiek vidē, kas ir darbiniekam ierasta un saprotama.

7. Ievērosiet GDPR attiecībā uz kandidātu datu glabāšanu

Atlases digitālie risinājumi palīdz uzņēmumiem ievērot prasības attiecībā uz personas datu apstrādi un glabāšanu. Tas atslogo personāla atlases speciālistu ikdienu, jo atrisina jautājumu par savlaicīgu CV dzēšanu noilguma dēļ, kā arī ļauj efektīvāk kontrolēt piekļuvi šiem datiem.
Rakstu sagatavoja
Elīna Harčenko, SmartHR komunikācijas projektu vadītāja

Ja jūsu uzņēmums ir gatavs automatizēt atlases procesus, aicinām pieteikties sarunai ar SmartHR konsultantu

Palīdzēsim novērtēt esošo atlases procesu, rast uzlabojumu iespējas un piemeklēsim piemērotāko IT rīku to īstenošanai.

Citi raksti SmartHR lasītavā