4. Atcerieties, ka darbinieku pieredze stiprina (vai grauj) stratēģiju... un rīkojieties attiecīgi!
Frāze "Stratēģija nav nekas bez kultūras" bieži tiek attiecināta uz Pīteru Drukeru. Lai gan nav skaidrs, vai tieši Drukers ir šo vārdu autors, doma ir pareiza, kad runa ir par kultūras nozīmi sekmīgā stratēģijā. Pirms dažiem gadiem New York Times savā rakstā par Amazon iepazīstināja lasītājus ar šajā uzņēmumā strādājošo pieredzi, atainojot darba vietu, kur no darbiniekiem tika prasīts neiespējamais, kur viņi tiek mudināti viens otru sabotēt un kur viņu vajadzības tika pamestas novārtā. Izpilddirektors Džefs Bezoss akcionāriem nosūtīja vēstuli, kurā viņš paziņoja: "Kāds, kuru spēcina konkurences gars, var izvēlēties vienu kultūru un būt tajā laimīgs, savukārt kāds, kam patīk būt par celmlauzi un izgudrot, var izvēlēties citu." Amazon kultūra nav piemērota visiem. Ja Amazon mēģinātu ieviest stratēģiju, kas ir pretrunā kultūrai, kas ir uzņēmumā pamatā, tā, visticamāk, ciestu neveiksmi. Daudzas organizācijas zina šo svarīgo patiesību. Šā iemesla dēļ dažas organizācijas pirms uzņēmumu apvienošanās vai pārņemšanas aptaujā darbiniekus, lai saprastu, vai kultūras un stratēģijas būs saderīgas un sinerģiskas vai tieši otrādi – nesaderīgas un uzņēmumam kaitējošas.