Kā digitālie risinājumi var atvieglot mazumtirdzniecības darbinieku ikdienu?

Uzzini, kādi Microsoft rīki var palīdzēt piesaistīt un noturēt darbiniekus mazumtirdniecības uzņēmumos. Raksta beigās pieredzē dalās IKEA, River Island un Marks & Spencer.
Mazumtirdzniecība ir viena no jomām, kas vissmagāk sajuta pandēmijas sekas. Piemēram, ASV šajā nozarē aiziešanas no darba gadījumu skaits kopš 2020. gada februāra ir pieaudzis par 43%. Tomēr ir arī labās ziņas: ir pierādījies, ka ar piemērotiem digitālajiem rīkiem mazumtirdzniecības darbiniekus var gan pievilināt, gan noturēt.

Darbinieki ir gatavi atgriezties klātienes darbā, taču viņu prasības pret darba devēju mainās. Viņi vēlas, lai darba devējs ciena viņu laiku, enerģiju, talantu un ir gatavs viņos ieguldīt. Darbinieki prasa labāku darba un privātās dzīves līdzsvaru, atzinību par paveikto un skaidru atbalsta struktūru savā darba vietā.

Vienlaikus, darba ņēmēju prasības atšķiras. Piemēram, veikalu pārdošanas personāls no darba devēja vēlas saņemt lielāku atzinību un iekļaušanos uzņēmuma kultūrā, savukārt veikalu vadītāji prasa efektīvākus rīkus plānošanai un komandas darba pārraudzībai, kā arī lielāku ietekmi uzņēmumā un vienkāršākus risinājumus, kā izpildīt no vadības saņemtos uzdevumus.

Atslēgvārds ir komunikācija

Pirmais solis, kā atbalstīt veikalu tirdzniecības pārstāvjus viņu darbā, ir moderni saziņas rīki, kas nodrošina ciešāku saikni ar uzņēmumu, kolēģiem un klientiem. Mūsdienīgu komunikācijas rīku ieviešana arī būtiski uzlabo veikala darbību un ļauj pielāgoties mainīgajām klientu vajadzībām.

Microsoft risinājumi mūsdienīgai darba komunikācijai:

◾ Piekļuve visai svarīgākajai informācijai vienā lietotnē
◾ Balss saziņas funkcija, kas paātrina klientu apkalpošanu jebkurā veikala zonā
◾ Rīki, lai informācija no vadības sasniegtu ikvienu darbinieku ar iespēju auditoriju segmentēt
◾ Funkcionalitāte, kas ļauj pievērst darbinieku uzmanību steidzamai informācijai vai uzslavēt par labi paveiktu darbu
◾ Rīki, kas darbiniekus mudina iesaistīties un sekmē iekļaujošu darba vietu

Efektīva plānošana un darba grafiku uzraudzība

Viens no lielākajiem darbaspēka neapmierinātības iemesliem mazumtirdzniecībā ir laika plānošana, kā arī kontroles trūkums par to gan no pašu darbinieku, gan viņu vadītāju puses. Klientu servisa un citu vitālo procesu darbinieki tikpat kā jebkuras citas sfēras darbinieki vēlas iespēju kontrolēt un plānot savu darba grafiku mijiedarbībā ar savas privātās dzīves aspektiem.

Microsoft risinājumi plānošanai un uzdevumu pārvaldībai:

◾ Mobilais personāla vadības rīks, kas ļauj viegli pārvaldīt darbinieku maiņas un darba grafiku
◾ Viegla savienojamība ar jau esošajām personāla vadības sistēmām
◾ Vienkāršots veids, kādā uzdevumi no vadības nonāk līdz veikaliem
◾ Risinājumi, kas veikalu vadītājiem un tirdzniecības pārstāvjiem rīkojumus ļauj īstenot vieglāk

Automatizācija ir nākotne

Mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas vēlas saglabāt konkurētspēju, veikalos jāievieš digitālās tehnoloģijas un jāļauj darbiniekiem apkalpot klientus jaunos veidos, attīstīt jaunas prasmes un pielāgoties mainīgajām klientu vajadzībām.

Microsoft automatizācijas risinājumi mazumtirdzniecības uzņēmumiem:

◾ Izmantojiet viegli pielāgojamu un paplašināmu platformu, lai sniegtu visu darbiniekiem nepieciešamo vienuviet;
◾ Samaziniet klientu servisa darbinieku darba slogu, izmantojot automatizāciju, lai viņi tādējādi varētu vairāk koncentrēties uz klientu;
◾ Veiciniet darbinieku izaugsmi un attīstību.
Mūsdienu rīki, kas mazumtirdzniecības darbiniekiem darbu ļauj paveikt efektīvāk, sniedz vēl kādu milzīgu ieguvumu - datus. Visas darbības, saziņa un citas operācijas, kas notiek reāllaikā jebkurā mazumtirdzniecības uzņēmuma zonā, sākot no noliktavas līdz klientu apkalpošanai, sniedz vērtīgus datus, kurus uzņēmums vēlāk var izmanot savas darbības uzlabošanai. Pakalpojumā Microsoft Cloud for Retail pieejami vairāki īpaši mazumtirdzniecībai izstrādāti rīki, kas apkopotos datus ļauj likt lietā efektivitātes uzlabošanai vai citiem mērķiem.

Ko saka tirdzniecības uzņēmumi, kas jau izmanto Microsoft risinājumus?

IKEA: Lai uzlabotu darbinieku iesaisti un ieviestu videi draudzīgāku uzņēmējdarbības praksi, Zviedrijas mēbeļu un mājas preču biznesa gigants nodrošina Microsoft 365 piekļuvi visiem saviem 166 tūkstošiem darbinieku. Ar mobilo lietotni IKEA darbinieki Microsoft Teams lieto gan iekšējai, gan ārējai komunikācijai. Šīs izmaiņas devušas svarīgu artavu arī uzņēmuma ilgtspējas mērķiem, samazinot dokumentu aprites procesus un gadījumos, kad tas iespējams, ceļošanu aizstājot ar digitālu sadarbību.

Marks & Spenser (M&S): informācijas izplatīšanā saviem darbiniekiem uzņēmums ilgstoši paļāvās uz tā dēvēto kaskādes metodi, kuras trūkums ir vienvirziena komunikācija un informācijas aizture. Tagad, kad Microsoft Teams ir pieejams visiem darbiniekiem, M&S notiek tieša saziņa ar visiem uzņēmuma darbiniekiem, tiek veicināta divvirzienu komunikācija un pastāv iespēja dalīties ar labo praksi gan starp veikaliem, gan individuāliem darbiniekiem. Pakalpojumā Teams M&S darbiniekiem rokas stiepiena attālumā atrodama visa darba procesā vajadzīgā informācija, un, neatkarīgi no tā, vai viņi atrodas veikalā, galvenajā birojā vai citā vietā, viņi var viegli sazināties ar jebkuru no saviem 80 000 kolēģiem.

River Island: pat ar vairāk nekā 250 veikaliem visā pasaulē, River Island mērķis joprojām ir saglabāt savu unikālo, uz cilvēkiem vērsto uzņēmuma kultūru. Tajā pašā laikā uzņēmums saprata, ka darbiniekiem ir nepieciešami moderni instrumenti. River Island darbinieki ikdienā izmanto Microsoft 365 un Microsoft Teams, kā arī programmas Microsoft Tasks un Shifts in Teams. Uzņēmums atzīst, ka kopš moderno rīku ieviešanas, uzlabojušies komunikācijas procesi uzņēmumā, un tas jau devis pozitīvu ietekmi uz klientu apkalpošanu.
____________

Pārmaiņas var būt izaicinošas, tomēr modernizācijas sniedz būtiskus ieguvumus gan darbiniekiem, gan klientiem. Kad labāk strādā darbinieki, veiksmīgāk darbojas viss uzņēmums. Uzziniet vairāk par Microsoft risinājumiem mazumtirdzniecībai šeit.

Rakstu sagatavoja
Microsoft, SmartHR sadarbības partneris
Vēlies efektvizēt savas komandas ikdienas darbu?
Piesakies bezmaksas konsultācijai
un atrodi piemērotāko risinājumu savai vajadzībai!

Citi raksti SmartHR lasītavā