13 idejas, kā novērst darbinieku izdegšanu

Expert Panel®, Forbes Councils loceklis
Darbs no mājām sāka iemantot arvien lielāku popularitāti jau pirms Covid-19 pandēmijas, taču kopš tās sākuma šis darba veids ir kļuvis par normu daudziem. Lai gan tas piedāvā zināmu brīvības sajūtu, tas sapludina darbu un privāto dzīvi, kas veicina spēku izsīkumu un izdegšanu.
Neatkarīgi no tā, vai saskaraties ar arvien vairāk izdegušiem darbiniekiem vai cenšaties to novērst, jums ir līdzekļi, ko likt lietā, lai risinātu šo problēmu un nodrošinātu, ka jūsu darbinieki ir veseli un laimīgi. Tālāk 13 Forbes cilvēkresursu padomes biedri piedāvā lietpratēja ieteikumus par konkrētām lietām, ko darba devēji var darīt, lai novērstu darbinieku izdegšanu un cīņa ar to dotu rezultātu.
1. Izvirziet konsekventu komunikāciju ar darbiniekiem par prioritāti

Darba devējiem jādod priekšroka konsekventai komunikācijai ar darbiniekiem, vienlaikus izmantojot aptaujas un individuālas tikšanās. Proaktīva komunikācija ar darbiniekiem var palīdzēt mazināt izdegšanu un novērst problēmas pirms tās pastiprinās un pasliktinās. Turklāt aptaujās var pamanīt tendences, un tās var palīdzēt vadītājiem noteikt izdegušos darbiniekus un izdegšanas pamatcēloņus darba vietā. // Nikija Jorgensena, Insperity
2. Katru ceturksni apbalvojiet tos darbiniekus, kas iegulda vislielākos pūliņus savā labklājībā

Ja iespējams, izveidojiet spējīgu darbinieku grupu, lai izvērtētu, vai var pāriet uz četru darba dienu nedēļu. Darba rutīnā atvēliet vietu garīgās veselības atpūtas dienām bez sanāksmēm. Mudiniet vairāk darbinieku izmantot brīvās dienas un katru ceturksni piešķiriet balvu centīgākajam, kas visvairāk rūpējies par savu labklājību. Līderības kultūra ir labākais, ko varat izmantot, tāpēc līderiem ir jāpopularizē uz labklājību vērsta uzvedība un jāveido netoksiska vide. // Mofoluvaso Ilevbāre, Procter and Gamble
3. Mudiniet darbiniekus doties atvaļinājumā

Ir svarīgi mudināt darbiniekus atpūsties no darba, jo īpaši attālinātā darba vidē, kur "paņemt pauzi" ir grūtāk. Tā kā tas var novest pie nopietnas izdegšanas un stresa, darbinieki ir jāmudina atpūsties. Piemēram, mūsu uzņēmums piedāvā papildu brīvdienas darbiniekiem, lai viņi atgūtu spēkus un pievērstos savai garīgajai un fiziskajai veselībai. // Lerijs Dolinko, The Execu|Search Group
4. Visa uzņēmuma mērogā nosakiet, kad darbiniekiem jābūt pieejamiem

Ar vadošo darbinieku atbalstu ieviesiet visiem uzņēmuma darbiniekiem saistošus noteikumus par to, kad viņiem jābūt tiešsaistē un pieejamiem, lai sniegtu atbildes un apmeklētu sanāksmes. Tas palīdzēs mazināt sajūtu, ka viņiem jābūt pieejamiem 24 stundas diennaktī. Vadītājiem ir jārāda vēlamās uzvedības piemērs, lai darbinieki redzētu, ka atpūsties no darba ir svarīgi. // Dženifere Rozona, McLean & Company
5. Māciet darbiniekus būt apdomīgiem, kad viņi sazinās savā starpā

Mums visiem ir kārdinājums nosūtīt ziņu kolēģim brīdī, kad galvā iešaujas kāda ar darbu saistīta doma, jo nevēlamies to pazaudēt, taču tas var izraisīt nevajadzīgu stresu, ja nav skaidrs, vai attiecīgais jautājums ir steidzams vai nē. Uzņēmumiem ir jāmāca savas komandas rūpīgi izvērtēt, vai sazināties ar kolēģiem ierasti "klusajās" stundās ir nepieciešams. Tas, protams, neattiecas uz jautājumiem, kas tiešām ir steidzami. Bet, ja tas nav "degoši", varat pagaidīt līdz rītam.
// Andžela Ngujena, Good Gummy
6. Piedāvājiet darbiniekiem elastīgu darba laiku

Piedāvājiet darbiniekiem patiešām elastīgu darba laiku. Apsveriet iespēju par prioritāti izvirzīt nevis darbā pavadīto laiku, bet rezultātu, un ļaujiet darbiniekiem izmantot dienu tādā veidā, kas apmierinātu viņu vajadzības. Ja darbinieks gribētu labāk strādāt ārpus "parastā" darba laika, ļaujiet viņam to darīt. Jūsu uzņēmums, ļoti iespējams, piedzīvos gan augstāku produktivitāti, gan lielāku atdevi un lojalitāti no darbinieku puses. - Keitija Linča, Apiary Life
7. Piedāvājiet ar garīgo un fizisko veselību saistītus labumus

Uz labklājību vērstu aktivitāšu, piemēram, meditācijas vai fizisku treniņu, iekļaušana darba nedēļā var pozitīvi ietekmēt darbinieku garīgo un fizisko veselību. Ir svarīgi nodrošināt to, lai jūsu sniegtais atbalsts stiprinātu darbinieku garīgo un fizisko veselību. Šī visaptverošā koncentrēšanās uz labklājību parāda, ka jūsu organizācija rūpējas par visu cilvēku kopumā, kas palīdz noturēt darbiniekus, veicina viņu iesaisti un mazina izdegšanu. - Džeisons Lī, DailyPay
8. Mudiniet darbiniekus ik pa laikam pārtraukt darbu, lai atpūtinātu galvu

Mudiniet darbiniekus atpūtināt galvu visas dienas garumā. Sarīkojiet sapulci pastaigas laikā vai izraujieties uz brīdi no sava mājas biroja, lai veicinātu radošas domas. Ir svarīgi būt empātiskam un uzticēties komandas biedriem. Tādējādi darbinieki izjutīs mazāku spiedienu vienmēr "būt gatavībā". - Kima Popa, WilsonHCG
9. Rādiet piemēru un atvēliet laiku rūpēm par sevi

Māciet savu komandu spēlēt uzbrukumā. Izdegšana ir nopietna problēma, kas jānovērš, nevis vienkārši jācenšas apslāpēt, kad jau ir par vēlu. Darbiniekiem jādod atļauja regulāri "paņemt pauzi" no darba, lai atslābinātos, atpūstos un atgūtu koncentrēšanās spējas. Rādiet piemēru un mudiniet savus darbiniekus darba dienas laikā atvēlēt brīdi tam, lai parūpētos par sevi, paēstu pusdienas prom no darba vietas un izmantotu atvaļinājumu. - Lorna Borenstīna, Grokker
10. Lieciet uzsvaru uz rezultātu

Koncentrējieties uz rezultātu. Ļaujiet darbiniekiem "parastajā" darba laikā ieturēt garus pārtraukumus vai "atslēgties" uz visu nedēļas nogali un koncentrēties tikai uz to, vai mērķi tiek sasniegti vai nē. Mikropārvaldības un darba laika kontroles vietā izvēlieties kultūru, kuras pamatā ir galvenie darbības rādītāji. Cilvēki novērtē neatkarību, ko piedāvā šī pieeja, un bieži vien būs laimīgāki un produktīvāki jūsu komandas locekļi. - Braiens Pasmens, Hunter + Esquire
11. Rociet dziļāk

Nosakiet robežas un prioritātes, bet iedziļinieties. Vai sajūta, ka cilvēks ir darbā 24 stundas diennaktī, ir īstā problēma, vai arī varbūt vainīgs ir slogs, ko uzliek nebeidzamas sapulces un arvien jaunas prioritātes? Visdrīzāk, tie ir abi divi. Ja nav skaidri novilktu robežu, kas norāda darba dienas beigas, palielinās kopēja darba slodze. Tas nozīmē, ka uzņēmumam ir ne tikai jānosaka robežas, bet arī prioritātes. - Nikola Fernandesa, Blu Ivy Group
12. Izveidojiet kopīgu telpu, lai "nolaistu tvaiku"

Izgāziet savu neapmierinātību. Mudiniet citus runāt par to, kas neliek viņiem mieru, radot tam īpašu telpu. Nevienam šis laiks nav bijis viegls, un organizācijām un to vadītājiem ir jārāda piemērs, kā darbinieki varētu izgāzt savu dabisko, cilvēcisko neapmierinātību, kas rodas tad, kad mūsu jaunajā pasaulē robeža starp darbu un privāto dzīvi ir izplūdusi un spēki izsīkuši. Neapmierinātības iemeslu apspriešana rada empātisku kolektīvu, kurā cilvēki var veselīgā veidā izprast viens otra grūtības. - Megana Līšera, Talent Plus
13. Gādājiet par regulāru saskarsmi savā starpā

Izplānojiet to, cik bieži darbiniekiem vajadzētu būt individuālām sanāksmēm ar vadītājiem un saliedēšanas aktivitātēm ar plašākām darba grupām. Apspriediet darba gaitu un to cik tuvu esat nospraustajiem mērķiem un painteresējaties, vai darbiniekiem ir kādi šķēršļi, kas traucē gūt panākumus darbā vai mājās, un vai varat šajā ziņā kā palīdzēt. Katram cilvēkam virtuālajā vidē ir atšķirīgas vajadzības un problēmas. Vadītāji, kas sadarbojas ar savām komandām, atradīs risinājumus, lai novērstu izdegšanu. - Deivids Elsops, Ultradent Products, Inc.
Raksts tapis sadarbībā ar Hieroglifs International