Kā atjaunot saikni ar darbiniekiem pēc atgriešanās birojā?

Nikola Fernandesa Forbes Councils biedre
Pagājušā gada martā uzņēmumi masveidā aizsūtīja savus darbiniekus mājās, un sākumā likās, ka tas ir tikai uz dažām nedēļām, varbūt, ilgākais, pāris mēnešiem. Tagad ir pagājis gandrīz pusotrs gads, un arvien vairāk un vairāk uzņēmumu ir gatavi šos darbiniekus aicināt atpakaļ uz biroju. Bet vai tie joprojām ir tie paši darbinieki?
Protams, viņu vārdi un sejas nav mainījušās, bet pēdējā gada laikā kardināli ir mainījušies cilvēki – viņu uzskati, vērtības, viņu privātā un profesionālā dzīve. Daži ir pārmērīgi nodarbināti, citiem nepietiek darba. Un, ja paskatāmies uz sociālajām attiecībām, uz to, kā cilvēki mijiedarbojas cits ar citu komandā, pat uz tik smalkām niansēm kā veidu, kā cilvēki tērzē viens ar otru par ikdienišķām lietām – arī tas ir mainījies.
Tā kā atgriežas pasākumi klātienē, jūs noteikti arvien biežāk dzirdat cilvēkus jokojam par to, ka viņi ir aizmirsuši, kā ir sarunāties ar cilvēkiem aci pret aci, nevis sēžot ekrānam katrs savā pusē. Tie visi ir elementi, kas veido organizācijas pamatu. Un pandēmijas dēļ visi šie elementi ir mainījušies.
Domāt, ka jūsu darbinieki ir tie paši cilvēki, kurus pēdējo reizi klātienē redzējāt pirms 18 mēnešiem, nebūs pareizi. Drīzāk pieņemiet, ka viņi visi ir jauni darbinieki, un apzinieties, ka, darbiniekiem atgriežoties birojā, ir ļoti svarīgi ar viņiem atjaunot saikni, dažreiz sākot pilnīgi no nulles. Ja šajā pārejas laikā jūs neiepazīstat savus esošos darbiniekus tāpat, kā jūs iepazītu jaunus darbiniekus, jūs saskarsities ar nopietnām komunikācijas problēmām, kas var novest pie neatgriezeniskām plaisām jūsu komandā.
Piedāvāju četrus soļus, kā atjaunot saikni ar komandu, kad atgriežaties birojā:
1. Noskaidrojiet, kas darbinieku dzīvē ir mainījies.

Vērsieties pie saviem darbiniekiem tieši un painteresējieties, kā pagājis gads. Kas viņiem ir mainījies? Darbs un privātā dzīve ir tik ļoti savijušies, ka vairs nevaram tos atdalīt vienu no otra, un jums ir jāsaprot, kā jūsu darbinieki iztēlojas nākotni vispār, nevis tikai darba nākotni. Kas viņiem ir mainījies? Ko viņi meklē? Ko viņi gaida?
2. Noskaidrojiet, kas ir mainījies jūsu uzņēmumā.

Pēdējā gada laikā milzīgas pārmaiņas ir piedzīvojuši ne tikai jūsu darbinieki, bet, visticamāk, arī jūsu uzņēmums. Ko esat iemācījies, izvērtējot to, kā mainījušās jūsu uzņēmuma vajadzības? Kādu darbu var paveikt citādi? Kādas ir jūsu prioritātes, domājot par struktūru un būtiskajām lomām un prasmēm, kas tiek prasītas no jaunajiem un esošajiem darbiniekiem? Jā, kā jau minēju iepriekš, jums jāzina, kas ir svarīgi jūsu darbiniekiem, bet jums arī jāzina, kas ir svarīgi jūsu uzņēmumam. Tieši tas virzīs jūsu sarunas ar darbiniekiem.
3. Atvieglojiet pielāgošanās procesu.

Vai jūsu uzņēmums piedāvā to, ko gaida darbinieki – gan jaunie, gan esošie? Vai joprojām esat konkurētspējīgs? Nepieciešama dziļa analīze, lai salīdzinātu sevi ar konkurentiem un uzzinātu, kas ir tas, ar ko izceļaties, un vai tas ir mainījies pēdējā gadā vai ilgākā laika periodā. Izpētiet, kas varētu būt tas, kas pietrūkst, un izdomājiet, kā nokļūt tur, kur vēlaties būt. Sāciet ar savu vadības komandu, jo jums būs nepieciešams viņu atbalsts, lai tiktu galā ar nākotnes izaicinājumiem.
4. Regulāri runājiet ar saviem darbiniekiem.

Pārmaiņas ir nepārtraukts process. Tā kā pasaule nemitīgi mainās, mainīsies arī jūsu uzņēmums, un jums būs jānosaka jaunas prioritātes un jāpielāgojas. Cilvēki varbūt birojā neatgriežas, taču, ja viņi dzīvo vietā, kur atgriešanās normālā dzīvē ir jūtama vairāk, piemēram, restorāni ir atvērti, notiek pasākumi klātienē, jūs varat sajust atšķirīgu produktivitātes un iesaistīšanās līmeni nekā agrāk. Jūs, iespējams, saņemat vairāk atvaļinājumu iesniegumu, jo cilvēki sāk vairāk ceļot – tas ir kas tāds, ko agrāk nevarēja. Saprast to, kas viņiem šobrīd ir svarīgs un kādi šķēršļi varētu kavēt panākumus, var palīdzēt labāk tos pārvarēt un nodrošināt, ka darbs un privātā dzīve nekonkurē savā starpā. Nav mainījies tikai darbs, ir mainījušies arī cilvēki un tas, ko viņi gaida, un tas nekur nepazudīs.
Atjaunot saikni ar darbiniekiem ir izaicinājums. Jums būs jāiegulda laiks. Tomēr, ja neesat pārliecināts par to, vai jums ir laiks, ko tam atvēlēt, padomājiet par to, vai jūs labprātāk ieguldītu savu esošo darbinieku noturēšanā vai aizstāšanā.

Ja jūsu mērķis ir noturēt esošos darbiniekus, tad tagad ir īstais brīdis sākt runāt un atjaunot ar viņiem saikni!
Raksts tapis sadarbībā ar Hieroglifs International