3 padomi, kā rūpēties par darbinieku labbūtību

Pandēmijas un krīzes laikā mēs bieži domājām par darbinieku emocionālo labbūtību. Par to kā pielāgoties "new normal" dzīvei un hibrīda darbam, bet galvenais, kā saglabāt labu fizisko un garīgo veselību.
Kad teju, teju pie durvīm klauvē pavasaris un pandēmijas ierobežojumu atcelšana, tad pasaule otro reizi apmet kūleni un sašūpo mūsu tikko nostabilizēto emocionālo labsajūtu ikdienā.
Karš! Tas ir smags vārds, ko pēdējā laikā dzirdam daudz biežāk kā kādreiz spējām iedomāties. Tas skar mūs daudz spēcīgāk, jo noris tepat līdzās. Šī situācija mūs ietekmē un no jauna liek paskatīties uz mūsu emocionālo stāvokli gan ikdienā, gan darba vidē. Kā es šajā brīdī varu palīdzēt sev un saviem kolēģiem? Tas ir jautājums, ko daudzi HR nozares cilvēki uzdod pēdējā mēneša laikā.
Apkopojot nelielas Linked-in aptaujas datus un informāciju no sarunām ar personāla vadītājiem, izkristalizējās 3 ieteikumi, kā veiksmīgi rūpēties (atkal un joprojām) par darbinieku emocionālo labbūtību darba vidē.

Linked-in aptaujā redzamas tendences uz šo brīdi. Ja ir iestrādātas pārrunas ar darbiniekiem, komandu pasākumi, kas veiksmīgi strādā, tad noteikti ir vērts pieturēties pie šīm vērtībām.
1) Uzklausiet.
Svarīgi pievērst uzmanību sarunu kvalitātei, nevis kvantitātei. 3 sarunas nedēļā ar komandu vai individuāli nedos jēgu, ja tām nebūs rezultāta. Šis laiks ikvienā no mums ir radījis emocijas, un tas ir tikai normāli. Šādos ārēji saspringtos brīžos ir svarīgi dot vietu emocijām – atzīt to esamību un atpazīt tās. Iesākumā sarunas vērts veidot ar katru komandu vai nodaļu atsevišķi, lai sajustu kopējo garu. Tālāk, pēc nepieciešamības, plānot arī individuālas sarunas. Noskaidrojiet, vai ir kas tāds, kas šobrīd darbiniekiem palīdzētu justies droši un ļautu labāk koncentrēties darbam.
2) Saglabājiet rutīnu.
Neskaidrība var izsist no līdzsvara un sniegt sastinguma sajūtu. No vadības un vadītāju puses turpiniet komunicēt ar saviem darbiniekiem un kolēģiem ierastajā biežumā un veidā. Ja iepriekš katra mēneša "x" datumā bija vadības sapulce par nākotnes plāniem, turpiniet to organizēt. Ja katras nedēļas piektdienā bija atskats par nedēļā paveikto, turpiniet to darbiniekiem sniegt/prasīt. Saglabājot katrā kontroles zonā esošo darbu rutīnu, jūs veicināt emocionālo stabilitāti un fokusu uz darbiem, jo rutīna = stabilitāte = drošība.
3) Veiciniet emocionālo noturību.
Pēc pārrunām ar kolēģiem ir vērts piemeklēt atbilstošus speciālistus, kas spēj izskaidrot, motivēt un iedvesmot. Sniegt informāciju, kā tikt galā ar stresu, neizpratni, bailēm vai citām emocijām. Atcerieties, ka emocionālo noturību iespējams stiprināt arī ar sportiskām aktivitātēm, sakārtotu vidi un darba apstākļiem u.c., tāpēc, pajautājiet, kāda veida atbalsts tieši Jūsu darbiniekiem būtu nepieciešams.
"Uzņēmuma online radio" sadarbībā ar zvanu centru "Sonido" un sociālo projektu "Parunāsim?" ir radījis Emocionālā atbalsta radio darbiniekiem. Tas ir pasākums kurā iespējams saņemt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem. To nodrošina tādi speciālisti kā psihologi, psihoterapeiti un komandu kouči. Tā ir iespēja dot mieru un drošību gan sev, gan savai komandai. Radio programmu iespējams pielāgot individuāli katram uzņēmumam. Pēc vēlmes un iespējām, tiek piesaistīta arī uzņēmuma vadību, lai informētu darbiniekus un sniegtu viņiem atbalstu. Uzņēmuma online radio pamatā ir sirsnīgu sveicienu un apsveikumu nodošana kolēģiem.

Radio pieejams kā vienas dienas pasākums ar tiešraidēm 2-4h garumā.
Dace Grante
Uzņēmuma Online radio
Projektu vadītāja

dace@prieksdarba.lv