Semināra
"MĀRKETINGS HR" atziņas

Uzzini vērtīgākās atziņas no SmartHR semināra, kas tika veltīts darbinieku piesaistes jautājumiem
2024. gada 25. janvārī SmartHR aizvadīja semināru, kuru veltījām darbinieku piesaistes jautājumiem

Pasākumā piedalījās:

Eva Pļāvēja - BDO Latvija, HR vadītāja
Daniela Rubule - Atea Global Services Ltd., Radošā un mārketinga direktore
Antra Lazdiņa - Maxima Latvija, HR vadītāja
Gustavs M. Upmanis - Visas Iespējas dibinātājs un vadītājs
Artūrs Piliksers - Bonusukarte.lv idejas autors un valdes loceklis
Zemāk esam apkopojuši vērtīgākās atziņas, ar kurām dalījās runātāji.
Slaids no K. Bošas prezentācijas | SmartHR Latvija
Slaids no Evas Pļāvējas prezentācijas (BDO)

Darbinieku ieteikumu jeb referral programmas kā efektīvs instruments

Eva Pļāvēja no BDO uzsvēra, ka šobrīd tikai ar sludinājumu palīdzību viņas pārstāvētais uzņēmums spēj atlasīt vien līdz 10% visu darbinieku. Viens no vērtīgiem instrumentiem, ko izmanto uzņēmums, ir ieteikumu programma, proti, kad potenciālo darbinieku iesaka esošais kolēģis, par to saņemot finansiālu bonusu.

Kā norādīja E. Pļāvēja, šī programma ar katru gadu parāda arvien labāku rezultātu, turklāt, šādi kandidāti ir labāk informēti par uzņēmuma kultūru un ir mazāks risks, ka viņu gaidas nesakritīs ar realitāti.

Tāpat uzņēmums fokusējas uz sadarbību ar universitātēm un prakses vietu nodrošināšanu, mēģinot topošos kolēģus piesaistīt jau studiju laikā.
Slaids no G.M. Umpaņa prezentācijas (Visas iespējas)

Kā piesaistīt vakancēm jauniešus?

Gustavs Upmanis no Visas iespējas dalījās atziņās par jauniešu gaidām attiecībā uz darba devējiem. Organizācijas nedrīkst ignorēt jauno cilvēku priekšstatus par darbu, jo agri vai vēlu jaunieši nonāks darba tirgū, uzsvēra G. Upmanis.

Autentiskums ir tas, kas ir svarīgs un ko jaunieši ļoti ātri spēj "atkost" - ja tas, ko uzņēmums stāsta par sevi uz āru, nesakrīt ar reālu darba pieredzi konkrētajā organizācijā. Tāpat Gustavs akcentēja, ka, līdzīgi kā citās vecuma grupās, arī jaunieši nav viendabīga auditorija: kamēr vienus var motivēt nauda, citi primāri meklē izaugsmes iespējas un biznesa vērtību saderību ar viņu pašu priekšstatiem.
Slaids no Danielas Rubules prezentācijas (ATEA Global Services)

Zīmols nav tas, ko par uzņēmumu saka citi

Atea Global Services Radošā un mārketinga vadītāja Daniela Rubule stāstīja, ka intensīvas informācijas plūsmas apstākļos organizācijas vairs nevar veidot korporatīvo un darba devēja zīmolu atrauti. Piemēram, tas, kāds uzņēmums ir darba devējs tieši ietekmē arī to, kā to uztver klienti, sadarbības partneri vai sabiedrība kopumā. Tāpēc organizāciju izaicinājums, strādājot ar darba devēja tēlu, ir atrast savā korporatīvā kultūrā vienojošo kodolu visām auditorijām un caur to būvēt savu stratēģiju darbinieku piesaistē.
Slaids no K. Bošas prezentācijas | SmartHR Latvija
Slaids no Danielas Rubules prezentācijas (ATEA Global Services)

Spēcīga darba devēja zīmola pamatā - HR un mārketinga sadarbība

Personāla vadības un mārketinga sadarbība ir būtisks priekšnoteikums, kā veidot spēcīgu darba devēja zīmolu. Atea piemērs parāda, ka, atrodot, abu pušu spēcīgās kompetences, veidojas aktivitāšu kopums, kas ļauj visaptveroši strādāt ar darba devēja tēla jautājumiem.
Slaids no Danielas Rubules prezentācijas (ATEA Global Services)
Slaids no Danielas Rubules prezentācijas (ATEA Global Services)

Darbinieki kā organizācijas vēstneši jauno kolēģu piesaistē

Organizācijas kultūras efektīvākais vēstnesis ir tās darbinieks, tāpēc arī Atea pārstāve aicināja organizācijas fokusēties uz to, lai sasniegtu potenciālos kolēģus caur darbiniekiem un viņu stāstiem. Daniela piedāvāja atbildēt uz pieciem jautājumiem (uz slaida), kas palīdz noformulēt katras organizācijas unikālo kultūru un stāstus par un ap to.
Slaids no Artūra Piliksera prezentācijas (bonusukarte.lv)

Darbinieki labumi kā viens no kandidātu kritērijiem

Katrs piektais darba ņēmējs būtu gatavs mainīt darbu dēļ bagātīgāka labumu groza, atklāja nesenais Kantar TNS pētījums. Bonusukarte.lv vadītājs Artūrs Piliksers aicināja uzņēmumus nepalaist garām iespēju maksimāli efektīvi izmantot likumā noteikto ar nodokļiem neapliekamo summu darbinieku motivēšanas aktivitātēm, piemēram, izmantot Bonusu kartes piedāvājumu, kas ļauj uzņēmumiem gan ietaupīt, gan nodrošināt darbiniekiem individuāli pielāgotos labumus.
29.01.2024.

Atziņas apkopoja:
Elīna Harčenko, SmartHR komunikācijas projektu vadītāja
Citi raksti SmartHR lasītavā