Tehnoloģijas kā dzinējspēks veselības aprūpes sistēmā

Noskaidro, kā digitālie risinājumi var veicināt komandas sadarbību veselības aprūpes organizācijās
Veselības aprūpe ir nozare, kas saskaras ar nepieredzētiem izaicinājumiem. Tās centrā ir veselības aprūpes darbinieki — ārsti, medmāsas un citi medicīnas pakalpojumu sniedzēji, no kuru darba ir atkarīga katra pacienta pieredze. Pēdējo dažu gadu laikā veselības aprūpes nozarei secen nav gājusi arī izdegšanas krīze: darba grafiki ir pārslogoti, slimnīcās nereti trūkst gultasvietu, personālam jāspēj ieviest jaunas sanitārās normas un distancēšanās prasības.

Šajos apstākļos vairāk nekā jebkad agrāk jaunu tehnoloģiju ieviešana ir izšķiroši svarīga, lai nodrošinātu gan medicīnas personāla drošību, gan augstākās kvalitātes aprūpi pacientiem. Maiņu plānošana, kas atbilst darbinieku vajadzībām, un uzlabojumi darba vides kultūrā ir galvenie faktori, lai stātos pretī personāla spēku izsīkumam.

Rīki labākai darbplūsmai

Veselības aprūpes darbinieku ikdiena ir intensīva - viņiem nepieciešama piekļuve īstajiem datiem un efektīviem saziņas kanāliem, lai koordinētu aprūpi nepārtraukti mainīgajā darba vidē. Ar atbilstošiem rīkiem, veltot mazāk laika manuālu uzdevumu veikšanai un darba grafika konfliktu risināšanai, personāls var koncentrēties uz svarīgāko un nodrošināt vislabāko iespējamo aprūpi saviem pacientiem.

Veselības aprūpes koordinācijas un pacientu pieredzes uzlabošanai svarīgi arī tas, lai iestādes personālam ir nodrošināta piekļuve vienkāršotiem apmācību procesiem, kā arī iespēja dalīties ar savām atsauksmēm un idejām.

Piemērs no ikdienas

Ārsts savas rīta apgaitas laikā saņem paziņojumu par prioritāru, ar pacienta veselību saistītu uzdevumu savā mobilajā ierīcē, kur viņš droši autorizējies programmā Microsoft Teams. Ja viņam rodas vajadzība konsultēties ar kādu citu speciālistu, bet viņš nezina, kurš iepriekš dežurējis, viņš var programmā ērti redzēt, piemēram, pašreiz dežūrējošos kardiologus vai izmantot Shift birkas komandas, un lūgt pieejamam speciālistam konsultāciju un saskaņot ārstēšanas plānu. Pēc tam ārsts no savas mobilās ierīces var nosūtīt ziņojumu galvenajai medmāsai, lai šo plānu sāktu īstenot. Ārstu tik dārgais laiks tādējādi tiek būtiski ietaupīts.
Tikmēr galvenā medmāsa strādā sadarbībā ar konkrēto ārstu, un viņas ierīcē uzstādīti Helthcare Templates un Lists. Viņa informē par šī aprūpes plāna izpildi pārējo komandu, kas turpat programmā var ērti redzēt arī dažādus jaunumus, kas saistīti ar konkrētā pacienta aprūpi. Izmantojot Lists funkciju, komanda var rīkot arī apspriedes, organizēt darbu un savstarpēji sadarboties, lai aprūpe noritētu saskaņoti. Savukārt izmantojot Shifts (darba maiņas) funkciju programmā Teams, medmāsas var dalīties ar informāciju par Open Shifts, lai savstarpēji vienotos par to aizpildi. Ja sagaidāms, ka pacientam plānota izrakstīšana no medicīnas iestādes, medmāsa var izmantot Tasks (uzdevumi) funkcionalitāti, lai nozīmētu pirms tam paveicamos uzdevumus visai aprūpes komandai. Viņa papildina pirms-izrakstīšanas darāmo darbu sarakstu, nodrošinot, ka tie tiek izpildīti, un pacients var tikt izrakstīts no medicīnas iestādes plānotajā laikā.

Administratīvo funkciju pildošās medmāsas uzdevums ir pārskatīt un izņemot no darbu saraksta paveiktos uzdevumus. Izmantojot Approvals (apstiprinājumi) funkcionalitāti programmā Teams, administratīvā medmāsa var nosūtīt pieprasījumus, piemēram, pēc kādas medicīniskās papildierīces. Kad pieprasījums ir apstiprināts, konkrētais palīglīdzeklis tiek piegādāts nodaļā līdz pacienta izrakstīšanās datumam. Pēc tam medmāsa var ieplānot arī pacienta novērošanas vizītes. Bookings (rezervācijas) funkcionalitāte programmā Teams ļauj apskatīt dažādu ārstu darba grafikus, lai Outlook kalendārā atrastu brīvu laiku virtuālai pacienta novērošanas vizītei. Informācija par plānoto virtuālo apmeklējumu, apstiprinājumi un atgādinājumi tiks automātiski nosūtīti pacientam pa e-pastu vai īsziņā. Virtuālās ārsta vizītes dienā pacients tai var ērti pievienoties, izmantojot tīmekļa pārlūkprogrammu jebkurā ierīcē.

Tūlītēja sadarbība

Medicīnas personāls slimnīcā vai citā medicīnas iestādē atrodas nemitīgā kustībā, lai aprūpētu pacientus, kā arī sazinātos un sadarbotos ar citiem speciālistiem. Izmantojot vienu digitālo darba vidi visai organizācijai, personāls var ērti sastrādāties un reāllaikā dot norādījumus vai veikt pieprasījumus saviem kolēģiem, nepārtraucot to, ko viņi tobrīd dara. Spējai analizēt darba uzdevumus reāllaikā un kontrolēt savu darba dienu medicīnas nozarē ir liels potenciāls. Darba specifikai piemērotas digitālās ierīces var uzlabot personāla sniegumu un produktivitāti, garantējot, ka visa veselības aprūpes komanda darbojas saskaņoti, neatkarīgi no tā, vai darbinieki tobrīd atrodas vairāku metru vai kilometru attālumā viens no otra.

Rūpes par sevi un savu veselību, iespējams, ir viens no labākajiem veidiem, kā savu artavu medicīnas nozares atbalstam var dot katrs, taču ne mazāk svarīgi ir gādāt, lai medicīnas nozares darbiniekiem pieejamas nepieciešamās tehnoloģijas, lai pienākumus pildītu pēc iespējas efektīvāk un drošāk.

Uzzināt vairāk: Healthcare Solutions for Healthcare Workers | Microsoft Teams
Rakstu sagatavoja
Microsoft, SmartHR sadarbības partneris

Vēlies uzlabot savas komandas ikdienas darbu?

Piesakies bezmaksas konsultācijai
un atrodi piemērotāko risinājumu savai vajadzībai!

Citi raksti SmartHR lasītavā