Kā cilvēkresursu vadības rīki palīdz risināt nepietiekamas veiktspējas problēmu?
Uzņēmuma lielākā vērtība visbiežāk ir darbinieki. Tieši cilvēki palīdz uzņēmumam sasniegt uzstādītos mērķus un rezultātus. Tomēr sasniegumi ir pilnībā atkarīgi no tā, kā komanda veic savus pienākumus. Tādējādi tieši tiem darbiniekiem, kuri uzrāda vājāko sniegumu, ir jābūt personāla speciālistu uzmanības centrā.
Bet ko darīt, ja uzņēmumā kopumā vērojams vispārējs darbības rezultātu kritums, bet nav pietiekami daudz laika mikromenedžmentam?

Viens no risinājumiem ir pielietot rīkus, kas optimizē ikdienas darbu, lai atvieglotu rutīnas problēmas un nodrošinātu, ka darāt visu iespējamo, lai garantētu un veicinātu savas komandas efektivitāti.
Kas ir nepietiekama veiktspēja?
Nepietiekama veiktspēja darba vietā rodas tad, kad darbinieka darba kvalitāte un ātrums samazinās un vairs neatbilst uzņēmuma prasībām, kā arī dažkārt var novērot negatīvu uzvedību, procedūru neievērošanu un komunikācijas problēmas.

Tas viennozīmi ietekmē komandas darbu kopumā – kolēģiem jāiesaistās, lai labotu kļūdas, darbi tiek kavēti, sagaidāma potenciāla klientu neapmierinātība. Bez tam citu darbinieku motivācija darīt labāko, kas iespējams, redzot šādus negatīvus piemērus, var krietni sarukt.

Uzņēmuma darbība ir dinamiska – ikvienam darba devējam jāsaskaras ar dažādiem komandas darba snieguma periodiem, taču, ja vāji rezultāti kļūst par tendenci, pret to ir jāizturas nopietni. Vadītājiem vai personāla vadības ekspertiem ir jāspēj savlaicīgi pamanīt svārstības komandā un identificēt darbiniekus, kuriem ir grūtības.
Kas izraisa darbinieku darba ražīguma samazināšanos?
  • 1
    Nepieciešamo prasmju trūkums (tostarp, ja darbinieks nav pienācīgi apmācīts amata veikšanai)
  • 2
    Attīstības iespēju trūkums / neapmierinātība ar darbu
  • 3
    Trūkst saiknes ar uzņēmuma vērtībām un kultūru
  • 4
    Stresaina darba vide, kas veicina konfliktus ar kolēģiem
  • 5
    Pārdomātas darba vietas trūkums mājas birojā
  • 6
    Ārējie faktori (tostarp militāri draudi, elektrības padeves traucējumi, nepieciešamība pārcelties)
  • 7
    Garīgās veselības problēmas (nepieciešams atbalsts un psihologa konsultācijas)
  • 8
    Personiskas problēmas
Kā uzlabot darbinieku produktivitāti, izmantojot cilvēkresursu vadības rīkus?
Metodes, ko izmanto, lai novērstu nepietiekamu komandas darba ražīgumu, var atšķirties atkarībā no situācijas, tomēr universālās metodes ietver rīku izmantošanu, lai automatizētu vai optimizētu darba rutīnu. Tie palīdz komandai:
  • Atslogot darba grafikus un automatizēt procesus
  • Pielāgot nedēļas nogales un atvaļinājumu politiku, ja darbiniekiem nepieciešams brīvs laiks izdegšanas, stresa vai personisku iemeslu dēļ
  • Organizēt darbā iekārtošanas politiku, lai labāk apmācītu darbiniekus
  • Novērtēt kandidātu un darbinieku kompetences ar skrīninga testiem jau darbā pieņemšanas procesa sākumā
  • Izveidot skaidru organizatorisko struktūru, zināšanu bāzi un primāro sadarbības kolēģu kontaktus, kas radīs ērtu vidi komunikācijai
  • Veidot saprotamu korporatīvo kultūru
Aplūkosim piemērus konkrētām cilvēkresursu vadības sistēmas funkcijām, kas var palīdzēt koriģēt vāju sniegumu.
Piesaki DEMO PREZENTĀCIJU un palīdzi savai komandai būt efektīvai, apmierinātai un motivētai!
Pat, ja uzņēmums saprot darba optimizācijas nepieciešamību un tam ir konkrētas idejas par to, kas tieši darbiniekiem ir nepieciešams, var paiet laiks, līdz vadība šiem jautājumiem pievērš uzmanību.
Savukārt personālvadības eksperts var demonstrēt gatavus risinājumus, kas var ātri palīdzēt uzlabot darbinieku pieredzi un palielināt viņu interesi par uzdevumu izpildi.

Ja Tevi interesē HRM rīku izmantošana, sazinies ar PeopleForce ekspertiem, kuri palīdzēs atrast labākos un noderīgākos rīkus un instrumentus, lai risinātu tieši Tava uzņēmuma izaicinājumus.
Raksta autors: PeopleForce