Seši veidi, kā HR tehnoloģijas var uzlabot darbinieku pieredzi

Noskaidro, kā digitālie risinājumi var veicināt darbinieku pieredzi
Daudzi uzņēmumi šobrīd piedzīvo organizatoriskas pārmaiņas, un cilvēkresursiem (HR) tajā ir izšķiroša nozīme. Paredzams, ka laika gaitā vadošie HR darbinieki (CHRO) un ar viņu profesionālo lomu saistītās funkcijas kļūs arvien svarīgākas uzņēmumiem un organizācijām gan lai gūtu panākumus, gan lai nodrošinātu pozitīvu darbinieku pieredzi uzņēmumā.

Labāko talantu piesaiste un noturēšana, darbinieku priekšrocību jeb bonusu pārvaldība, apmācības, pareiza izaicinājumu prioritizēšana, darbaspēka plānošana, vadība un snieguma vērtējums – tas viss veido darbinieka pieredzi (employee experience jeb EX) uzņēmumā, sākot no brīža, kad viņš piesaka savu kandidatūru, līdz brīdim, kad aiziet no uzņēmuma. Personāla departamenta būtisks uzdevums ir izvērtēt, kādi tehnoloģiskie ieguldījumi var potenciāli uzlabot EX tā, lai tas celtu arī uzņēmuma konkurētspēju. Lūk sešas aktuālas HR tehnoloģiju tendences, kas var uzlabot darbinieka pieredzi.

1. Mākslīgais intelekts (MI)

Personāla nodaļas izmanto risinājumus, kas balstīti uz mākslīgā intelekta iespējām, piemēram, teksta analīzi, lai analizētu un novērtētu darbinieku produktivitāti, iesaistīšanos un labbūtību, kā arī samazinātu risku tam, ka darbinieks uzņēmumu nolemj pamest. MI atbalstītas lēmumu pieņemšanas tehnoloģijas var palīdzēt novērtēt darbinieku labbūtību, meklējot izdegšanas pazīmes. MI paātrina pārmaiņas un uzlabo produktivitāti darbavietā, un šādu procesu rezultātā galu galā tiek radīts vairāk darba vietu, nekā tiek zaudēts automatizācijas rezultātā.

2. Pašapkalpošanās instrumenti

Pašapkalpošanās rīki nozīmē, ka darbiniekiem ir vairāk iespēju pašiem un tādējādi nereti iespējams operatīvāk atrisināt dažādas ar darbu saistītas ikdienas problēmas. Piemēram, Viva Connections funkcionalitāte, kas ieviesta programmā Microsoft Teams, nodrošina darbiniekam personalizētu galamērķi, kur uzzināt viņam aktuālos jaunumus, kā arī sazināties un izmantot dažādus noderīgus instrumentus. Tie uzlabo efektivitāti, nodrošina reāllaika atjauninājumus, veicina komandas garu un lielāku darba vietas datu pārskatāmību. Personāla vadītāji ar šo tehnoloģiju palīdzību var veidot darba kultūru, kurā nozīme ir ikviena idejām un teiktajam, un darbiniekiem ir brīvas iespējas iesaistīties un piedalīties, lai vai kur viņi tobrīd atrastos. Tāpat pašapkalpošanās rīki būtiski ietaupa personālvadības nodaļas darbinieku laiku un resursus, ļaujot viņiem koncentrēties uz aktuālākām problēmām. Papildu ieguvums personālvadības nodaļām ir šajā procesā gūtie dati, kas sniedz labāku ieskatu darbinieku pieredzes rādītājos.

3. Darbinieku ievadīšana darbā

Tā kā arvien vairāk laika pavadām, strādājot vienatnē, un mazāk ikdienas mijiedarbībā, jaunajiem darbiniekiem ir mazāk iespēju uzdot viņiem interesējošos jautājumus. Mākonī izvietotas jauno darbinieku darbā ievadīšanas programmas palīdz nodrošināt konsekventu, visaptverošu pieredzi, kurā darbinieki var viegli piekļūt apmācībām un sava jaunā amata treniņiem, kā arī sazināties un sadarboties ar kolēģiem. Piemēram, atbildot uz jautājumiem par personīgās izaugsmes iespējām jau laikā, kad darbinieks tikko sācis uzņēmumā strādāt, uzņēmums var palielināt darbinieku apmierinātību pat 3,5 reizes.

4. Migrācija uz mākoni

Pārejot uz darba vidi mākonī, darbiniekiem un komandām ir vieglāk piekļūt nepieciešamajiem HR rīkiem un informācijai, neatkarīgi no atrašanās vietas. Ja nepieciešamā programmatūra un informācija ir centralizēta, personālnodaļas darbiniekiem ir vieglāk un ātrāk to atjaunināt. Mākoņu tehnoloģijas gādā arī par daudzlīmeņu drošību un ārkārtas atjaunošanas iespējām.

5. Instrumentu konsolidācija

HR profesionāļi arvien biežāk vēlas apvienot dažādus HR rīkus, lai izvairītos no atbilstības problēmām, termiņu kavējumiem un versiju pārvaldības kļūmēm. Ceturtā daļa uzņēmumu savu EX mērķu sasniegšanai izmanto pat sešus vai vairāk dažādus rīkus, kā rezultātā aptuveni puse darbinieku sūdzas, ka rīku, lietotņu un resursu ir pārāk daudz. Darbinieki vērš uzmanību, ka šādos apstākļos jūtas pārslogoti un apjukuši, un uzsver arī atbilstošas apmācības trūkumu. Lielākā daļa darba devēju un darbinieku norāda, ka dotu priekšroku vienotai darbinieku pieredzes jeb EX platformai.

6. HR kā pievienotā vērtība

Kad HR iegulda produktivitātē, darba kvalitātē, darbinieku apmierinātības celšanā, un šīs investīcijas ir veiksmīgas, tas uzlabo arī biznesa rezultātus. Saskaņā ar nesen veiktu pētījumu, darba devēji uzskata, ka integrētā EX tehnoloģija ir vērtīga jebkurā darbinieka nodarbinātības ciklā, lai atbalstītu talantu tirgu (54%), apmācību (64%), darbinieku izaugsmi un mācīšanos (59%), kvalifikācijas celšanu un prasmju uzlabošanu (49%) un mentālo labbūtību (40%).
Microsoft Viva palīdz risināt cilvēkresursu tehnoloģiskos izaicinājumus

Personālvadības līderiem ir nepieciešami tehnoloģiski risinājumi, kas veicina darbinieku iesaisti, kā arī palīdz uzlabot finanšu rādītājus un pildīt citus ilgtermiņa mērķus. Lai darbinieki būtu gandarīti un uzņēmums plauktu, vērtīgs atbalsts ir tā dēvētās EX platformas (darbinieku pieredzes platformas).

Microsoft Viva, kurai var piekļūt, izmantojot Microsoft 365 un Microsoft Teams, ir visaptveroša EX platforma, kas integrē saziņu, uzkrātās zināšanas un resursus darbplūsmā. Viva piedāvā dažādus moduļus atbilstoši uzņēmuma vajadzībām.

Piemēram, Viva Connections ir rīks, kas ar uzņēmuma vizuālo identitāti saskanīgā vidē savieno ikvienu uzņēmuma darbinieku, piedāvājot katram darbiniekam personalizētas ziņas, uzdevumus un komunikācijas rīkus, kas veicina iesaisti un saskan ar viņu darba plūsmu.

Vēl viens rīks — Viva Insights izmanto mākslīgo intelektu, lai palīdzētu sniegt uz datiem balstītus, ar privātumu aizsargātus ieteikumus, kas palīdz noturēt darba fokusu, rezervēt laiku darba pārtraukumiem, brīdina par sapulču pārslodzi un citādi atbalsta, tādējādi būtiski uzlabojot darbinieku produktivitāti un labbūtību.

Savukārt Viva Topics ar mākslīgā intelekta palīdzību automātiski sakārto uzņēmuma digitālos datus atbilstošās kategorijās, būtiski atvieglojot informācijas atrašanu pēc atslēgvārdiem. Darbinieki tādējādi var atrast visu nepieciešamo informāciju vienuviet un darīt to patstāvīgi.

Mācību nekad nevar būt par daudz, tāpēc darbinieki var izmantot Viva Learning, kas apkopo mācību saturu un iesaka atbilstošo apmācību, instruktāžu un treniņus brīdī, kad darbiniekiem tie varētu būt noderīgi. Tas nodrošina formālu un neformālu izglītību un apmācību tieši tad, kad un kur tas ir nepieciešams.

Veidojiet savu biznesu, izmantojot platformu, kurā darbinieki ir pirmajā vietā

Analizējot aktuālās cilvēkresursu pārvaldības tendences, var secināt, ka vienota, mākoņu tehnoloģijās balstīta EX platforma, kas nodrošina mākslīgā intelekta analīzi un padomus, darbinieku pašapkalpošanās instrumentus HR jautājumu risināšanā, kā arī konsolidē pieejamos HR rīkus un resursus, ir stratēģiski vērtīgs ieguldījums jebkurā organizācijā.

Uzņēmumiem ir ļoti svarīgi izvirzīt savus darbiniekus pirmajā vietā un gādāt, ka viņiem ir veiksmīgam darbam nepieciešamās tehnoloģijas un atbalsts. Savukārt cilvēkresursu pārvaldības darbiniekiem ir vajadzīgas tehnoloģijas, kas ne tikai palīdz labāko talantu piesaistē un personāla vadībā hibrīddarba apstākļos, bet arī uzlabo darbinieka pieredzi, kas ir būtiska pievienotā vērtību viņu pārstāvētajam uzņēmumam vai organizācijai. Microsoft Viva palīdz personāla vadītājiem risināt izaicinājumus, kas saistīti ar darbinieku iesaistes un finanšu rādītāju uzlabošanu, kā arī ļauj pildīt citus ilgtermiņa mērķus. Tā ir EX platforma, kas jums nepieciešama, lai palīdzētu saviem darbiniekiem un jūsu uzņēmumam gūt panākumus.

Uzziniet vairāk par Microsoft Viva un to, kā tas var dot labumu jūsu organizācijai un uzlabot darbinieku pieredzi.

Rakstu sagatavoja
Microsoft, SmartHR sadarbības partneris

Citi raksti SmartHR lasītavā