Es vēlētos iezīmēt 5 soļus.
Pirmais solis, ir padziļināti izpētīt šo procesu. Jāatrod reālie iemesli, kāpēc tas nestrādā tā, kā tam vajadzētu. Piemēram, atlases vadītājs secina, ka uzrunātie kandidāti bieži noraida piedāvājumu, jo ir paspējuši to pieņemt no cita darba devēja. Papētot dziļāk, var atklāties, ka atlasē ir pārāk ilgs saskaņošanas process, kandidāts nesaņem atgriezenisko saiti pēc katra atlases posma, darba intervijā viņam tika uzdoti nekorekti jautājumi, nodaļas vadītājs nespēj izsekot līdzi atlasei utml. Iemesli var būt ļoti dažādi, un ne katru no tiem var atrisināt ar tehnoloģijas ieviešanu. Tāpēc arī ir būtiski atrast īsto risinājumu, kas sniegtu vislielāko pievienoto vērtību.
Otrais solis ir konceptuāli izlemt, vai uzņēmums ir gatavs mainīt savus procesus, lai pielāgotu tos risinājumam, vai arī tieši otrādi – ir jāatrod risinājums, kas atbilst esošajiem procesiem uzņēmumā. Piemēram, valsts un pašvaldību iestādēs vai arī starptautiskajos uzņēmumos atlases process ir stingrāk reglamentēts, nekā uzņēmumā, kur vadītājs pats var pieņemt lēmumu par procesa izmaiņām.
Trešais solis ir noteikt budžeta rāmi. Ir gadījumi, kad to var darīt arī pēc tirgus izpētes, kas iet kā nākamais solis, bet, ja situācija ir tāda, ka vadība ir akceptējusi novirzīt konkrētu summu digitalizācijas projektam, šis ir īstais brīdis to skaidri definēt, lai atvieglotu sev tirgus izpēti. Gribu vērst lasītāju uzmanību, ka šobrīd ir atklāta uzņēmumu atbalsta programma, kas ļauj saņemt finansējumu administratīvo procesu digitalizācijai, kas ir izcils stimuls, lai jau tuvākajā laikā automatizētu kādu no Jūsu organizācijas cilvēkresursu vadības procesiem.
Ceturtais solis ir tirgus izpēte. Izejot no lēmuma, kas ir pieņemti iepriekšējos soļos, uzņēmumam ir jāizvērtē alternatīvas, kas ir pieejamas tirgū. Piemēram, ja uzņēmums meklē ATS jeb applicant tracking system risinājumu, šobrīd lokāli Baltijas tirgū tādi radīti jau 5, taču globāli tie ir simtiem, kas teorētiski un praktiski atbilstu arī Baltijas tirgum. Katram no tiem ir sava funkcionalitāte, priekšrocības un trūkumi, cenas diapazons, pielāgošanas iespējas. Lai sagatavotu izsmeļošu analīzi, parasti ir nepieciešama arī tikšanās ar risinājuma pārstāvjiem, uzklausot piedāvājumus, taču jāuzsver, ka ierasti no piegādātāju pārdošanas speciālistu puses tiek solīts daudz vairāk, kā realitātē tas ir iespējams.
Šajā solī uzņēmumam ir divas iespējas: uzticēt analīzi paša darbiniekam, kam visbiežāk paralēli ir jāveic savi pamatpienākumi, vai arī piesaistīt konsultantus, kuri lielāko izpētes daļu jau ir izdarījuši un var piedāvāt objektīvu risinājumu salīdzinājumu. Mūsu klienti ir tie, kas izvēlās otro ceļu, un, jāsaka, ka bieži viņi norāda, ka galvenais iemesls, kāpēc izvēlās tirgus izpēti deleģēt SmartHR, ir tas, ka sākotnēji viņi nebija apzinājušies, cik daudz laika prasa kvalitatīvas izpētes sagatavošana.
Piektais solis ir risinājuma izvēle un līguma noslēgšana. Šajā brīdī ir ļoti svarīgi precīzi atrunāt abu pušu saistības un risinājuma uzturēšanas un attīstības nosacījumus. Piemēram, cik daudz laika un finanšu prasa pats ieviešanas process.