Kā tehnoloģijas
atvieglo ikdienu darbiniekiem, kuri regulāri pārvietojas

Šajā rakstā uzzināsiet, kā tehnoloģijas var palīdzēt darbiniekiem, kuri ikdienā nestrādā pie datoriem.
Pēc aptuvenām aplēsēm pasaulē ir vairāk nekā 2 miljardi darbinieku, kuri ikdienā regulāri pārvietojas, lai pildītu savus darba pienākumus. Parasti tie ir darbinieki, kuri nodrošina uzņēmuma pamatprocesu nepārtrauktību un pirmie redz produktus un pakalpojumus darbībā, pārstāv uzņēmuma zīmolu. Piemēram, mazumtirdzniecības un rūpnīcas līniju darbinieki, klientu servisa pārstāvji, pirmās palīdzības sniedzēji un veselības aprūpes speciālisti, mājokļu servisa personāls, zvanu centru darbinieki, atbalsta tehniķi, dažādos objektos un izbraukumā strādājošie un citi profesionāļi.

Digitālās pārveides procesi, kas ietekmēja biroja darbiniekus, pamatprocesu darbiniekiem nereti gājuši secen. Tas nozīmē, ka daudziem no viņiem nav brīvas piekļuves rīkiem un datiem, kas nepieciešami produktīvam darbam. Šai darbinieku grupai nereti nav arī īpašu risinājumu un identitātes organizācijas IT sistēmās.

Uzņēmuma darbība var būt veiksmīga tikai tad, ja piemēroti digitālie rīki pieejami arī šiem darbiniekiem.

Šajā rakstā runāsim, kā tehnoloģijas var atvieglot pamatprocesu personāla ikdienu un uzlabot uzņēmuma kopējo sniegumu.
Strauju inovāciju pirmais solis – mobilitāte

Mobilam darbiniekam ir nepieciešami mobili risinājumi. Kā piemēru var minēt 15 000 m2 lielu slimnīcu, kas izvietota vairākās ēkās. Vien retais darbinieks slimnīcā dienu pavada, sēžot pie datora. Ārstniecības personāls atrodas kustībā - iet no vienas nodaļas uz otru, un labai sava darba veikšanai viņiem ir nepieciešami risinājumi, kas palīdzēs operatīvi saņemt nepieciešamo informāciju.

Darbiniekiem, kas organizācijā nodrošina vitāli svarīgos procesus, zināšanas ir nepieciešamas tikpat lielā mērā kā darbiniekiem, kas strādā uz vietas. Atšķiras tikai to pielietošanas veids.

Aktuālākās lietas, kas svarīgas mobiliem darbiniekiem, ir darba grafiku apskate, viegla reģistrēšanās, maiņu uzsākot un noslēdzot, saziņas iespējas un organizatoriska rakstura informācijas saņemšana, informācija par viņiem uzticētajiem uzdevumiem.

Īpaši svarīgi, lai tas viss būtu pieejams vienuviet. Piemēram, tas varētu būt veikals, kura darbinieki jebkurā brīdī, arī ārpus darba laika, vēlas viegli pārbaudīt savas darba maiņas vai pieteikt brīvdienu.

Viens no iespējamiem risinājumiem un Microsoft risinājums ir Viva Connections, kas ir pieejams mobilajās ierīcēs un sadaļā "Shifts" ietver informāciju par maiņām.

Digitalizācija nodrošina automatizāciju – 2 dienu darbs 15 minūtēs!

Kad airBaltic lidostā "Rīga" izveidoja jaunu nodaļu darbam uz zemes, tas sniedza pārvadātājam iespēju digitalizēt un racionalizēt darba procesus. Apvienojot Power Apps ar Teams, airBaltic biznesa komanda izstrādāja rīkus, kas palīdzēja uzlabot darba maiņu pārvaldību, apstiprinājumu un ziņošanas rīkus. Tagad darbinieki darba uzdevumus var veikt mobilajās ierīcēs, izmantojot Microsoft Teams.

Šī optimizācija ir palīdzējusi airBaltic ietaupīt 1000 izdrukātās atskaišu lapas mēnesī un samazināt datu ievadei nepieciešamo laiku no divām dienām līdz 15 minūtēm.

Darba procesus vienkāršot palīdz nozarei pielāgoti mākoņa risinājumi, būtiski uzlabojumi Teams, kas atvieglo apstiprinājuma procesus, maiņu plānošanas un virtuālo tikšanos rīki. Saziņu atvieglo arī Teams pieslēgtās jauktās realitātes austiņas un ķiveres, kā arī digitālās rācijas un peidžeru sistēmas. Piemērotas saziņas platformas izvēle ievērojami uzlabo saziņu darba vietā.

Kultūras un komunikācijas plaisas pārvarēšana

76% darbinieku jūt savstarpējo saikni kolektīvā, taču vienlaikus vairāk nekā 60% uzskata, ka viņu uzņēmums varētu darīt vairāk, lai ar uzņēmuma vadības iniciatīvu kultūru un saziņu padarītu par prioritāti. Tas rāda, ka uzņēmumu un organizāciju vadībai jāatvēl vairāk laika saziņai ar pamatprocesu darbiniekiem un viņu tiešajiem vadītājiem, lai proaktīvi censtos izprast viņu darba pieredzi, paustu atzinību par viņu darbu, apspriestu uzņēmuma misiju un mērķi un izskaidrotu, kādu ieguldījumu šie darbinieki sniedz tā sasniegšanā.

Microsoft vitāli svarīgo procesu darbiniekus atbalsta ar tādām tehnoloģijām kā Microsoft Viva Connections, kam var būt izšķiroša nozīme kultūras un saziņas plaisas pārvarēšanā. Šis risinājums darbiniekiem nodrošina piekļuvi vajadzīgajai informācijai un resursiem, bet viņu vadītājiem ļauj koplietot ziņojumus, dalīties ar jaunumiem uzņēmumā, kā arī paust atzinību par labi paveiktu darbu, tādējādi veicinot uzņēmuma kultūru, kas ir izprotama visiem darbiniekiem.
Darbinieku identitātes un ierīču aizsardzība

Uzņēmumiem jāattīsta risinājumi, kas ļauj pārvaldīt ne tikai pamatprocesu darbinieku piekļuvi dažādām lietotnēm, bet varētu padarīt drošas arī visas viņu darbā izmantotās ierīces, neatkarīgi no tā, vai tās ir personiskās, koplietojamās vai uzņēmuma īpašumā esošās ierīces.

Darbiniekiem var būt dažādi piekļuves līmeņi lietojumprogrammām un datiem, kuriem nevajadzētu būt pieejamiem citiem darbiniekiem, kas lieto to pašu ierīci. Izmantojot izrakstīšanās iespēju koplietotajā ierīcē ar Microsoft Authentication Library (MSAL), uzņēmuma IT administratori var paredzēt dažādus to lietošanas scenārijus. Šis risinājums ierīces lietotājam ar viena klikšķa palīdzību ļauj izrakstīties no visām savām lietotnēm un pārlūkprogrammas sesijām, tādējādi pirms ierīces nodošanas kolēģim vai tās atgriešanas, aizsargājot gan savus personas, gan uzņēmuma datus.

___________________________________________

Vitāli svarīgo procesu darbinieki ir katras nozares veiksmīgas darbības atslēga, kas nodrošina uzņēmuma ikdienas darbu. Uzņēmumu vadītājiem ir jāpiedāvā digitālie rīki un apmācība, kas viņiem nepieciešama jaunu tehnoloģiju ieviešanas procesā, lai palīdzētu šiem darbiniekiem turpināt veiksmīgu darbu, kas svarīga visa uzņēmuma nākotnei.

Rakstu sagatavoja
Microsoft, SmartHR sadarbības partneris

Vēlies uzlabot informācijas apriti savā uzņēmumā?

Piesakies bezmaksas konsultācijai
un atrodi piemērotāko risinājumu savai vajadzībai!

Citi raksti SmartHR lasītavā