Daina: Jā, viens no tādiem piemēriem varētu būt vēl aktīvāka JIRA izmantošana, tagad to lieto visi ELVA darbinieki. Tas ir uzņēmumos gana iecienīts darba uzdevumu un klientu pārvaldības rīks. Sākumā mums likās, ka darbs komandās var būt efektīvas arī bez digitāliem risinājumiem ikdienas darbu organizēšanai, bet tad sarunās ar mazām komandām es piefiksēju, ka tām visām ir līdzīgi izaicinājumi, kas ir saistīti tieši ar darbu izpildes kontroli, darbu plānošanu. Un tā mēs nonācām pie lēmuma vienā no tādām komandām ieviest JIRA, ko uz to brīdi jau aktīvi lietoja kolēģi lielākās struktūrvienībās. Rezultāts bija ļoti iepriecinošs, jo pieauga nodaļas darbinieku produktivitāte un arī iekšējais klimats būtiski uzlabojās. Vēlāk es ar šo veiksmes stāstu devos pie citiem mazo komandu vadītājiem un piedāvāju ieviest šo rīku.
Liene: Mārketinga komanda ir viena no nodaļām, kas sāka aktīvi izmantot šo risinājumu. Protams, sākumā, kā jau ierasts, saskaroties ar pārmaiņām, šķiet, ka to nevajag - viss tik un tā notiek, bet tad es ieraudzīju virkni ieguvumu. Tagad man ir viena sistēma, kurā pārvaldīt darba uzdevumus, skatīt atskaites. Izmantojot šo digitālo kalendāru, es varu labāk izvērtēt, kur man ir pavadīts laiks, un uz tā bāzes varu efektīvāk saplānot nākamās aktivitātes.
Risinājums man arī ļāva ietaupīt laiku, jo iepriekš darbs ar vienu mērķi bija jāveic trīs dažādās vietās: Excel ir darbu plāns, citā vietnē jāplāno iknedēļas uzdevumi, vēl kādā citā jāatspoguļo uz katru aktivitāti patērētais laiks, kas arī "bonusā" iedod kādu pārpratumu vai kļūdu, pārkopējot datus. Tas viss arī emocionāli ļoti nogurdina. Ir patīkami sākt nodaļas sapulci, vienkārši atverot laika plāna grafiku JIRā un Power BI paskatīties, kuros uzdevumos pagājis laiks un kura aktivitāte ir devusi ieguldījumu un patērēto laiku attaisnojusi. Komanda runā vienā valodā.
Tāpat arī Dynamics 365 Sales palīdz ikdienā automatizēt mārketinga procesus. Pavisam drīz plānojam aktīvi izmantot arī Dynamics 365 Marketing, jo nodaļā jūtam, ka arvien vairāk mārketinga procesi ir jāautomatizē, lai pagūtu izdarīt vēl vairāk. Esam atvērti jaunajam, manuprāt, mūs kā uzņēmumu digitalizācijas partneri raksturo darbības vārdi: rīkoties, mēģināt, darīt, mainīties. Man šķiet, ka digitālie rīki tas ir stāsts ne tikai par ietaupītu laiku, tas dod arī psiholoģisko drošību un paredzamības sajūtu, jo zini, kas tev ir saplānots, kuros projektos ir iesaistīti kolēģi, kāda ir viņu noslodze, cik daudz laika man paņem viens vai cits uzdevums un vēl virkni atbilžu, kas uzlabo darba efektivitāti.
Daina: Katru pirmdienu mums ir vadības sapulces, kur vadītāji runā par noslodzi. Un tieši JIRA dati ir tas, uz ko vadītāji balstās, pieņemot lēmumus. Piemēram, ja redzam, ka vienai nodaļai noslodze nav pietiekama, bet citai kādā brīdī jau sniedzas pāri 120%, mēs pārdalām resursus un izlīdzinām šo situāciju. Man kā personāla vadītājai šie dati ir svarīgi arī tāpēc, ka tie palīdz laicīgi pamainīt izdegšanas risku un novērst situāciju, kad cilvēks pusgadu strādā pāri savām iespējām un tad vienā dienā atnāk ar atlūgumu. Tas ļoti palīdz arī atvaļinājumu plānošanas periodā. Un to, kā kurš kolēģis ir pieejams uzņēmumā, es precīzi un no jebkuras vietas redzu portālā Panorama 365. Viss ir savstarpēji integrēts un viegli pārvaldāms.