Šobrīd viens no aktuālākajiem personālvadības jautājumiem ir darbinieku iesaistīšanās, kas vadībzinātnē tiek definēta, kā uz mērķi vērsts psiholoģisks stāvoklis, kurā cilvēks ir pilnībā koncentrējies konkrēta uzdevuma izpildei. Iesaistīšanos var veicināt vai kavēt dažādi faktori, kas saistīti ar cilvēka personiskajām īpašībām, darba specifiku un organizāciju kopumā. Atsevišķu faktoru ietekme uz iesaistīšanos katrā uzņēmumā ir atšķirīga un ar zinātniskām metodēm to ir iespējams izpētīt. Tomēr, kopumā viens no būtiskākajiem faktoriem, jo tas ietekmē iesaistīšanos gan tiešā, gan arī netiešā veidā, ir organizācijas kultūra - vērtību un uzskatu kopums, kas ir kopīgs organizācijas dalībniekiem un lielā mērā ietekmē to lēmumus un rīcību – veidu, kā organizācijā tiek
darītas lietas.
2015. gada nogalē starp Latvijas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) nozares darbiniekiem (393 respondenti) veiktais
pētījums atklāj, kuras kultūras vērtības visbūtiskāk ietekmē viņu iesaistīšanos darbā. Šī pētījuma ietvaros tika analizēts, cik lielā mērā darbinieku iesaistīšanos ietekmē katra no 7 apskatītajām kultūras vērtību orientācijām – konkurence, sociālā atbildība, atbalsts (sadarbība), inovācijas, uzsvars uz atlīdzību, orientācija uz sniegumu un stabilitāte. Apkopojot pētījuma rezultātus, kultūras vērtības, kuras IKT nozares uzņēmumu darbinieku iesaistīšanos ietekmē visvairāk, ir inovācijas, orientācija uz sniegumu un sociālā atbildība.
Tālāk apskatīsim katru no šīm vērtību orientācijām, kā arī dažus praktiskus ieteikumus to veicināšanai, kas pētījuma ietvaros apkopoti intervijās ar dažu no vadošo Latvijas telekomunikāciju un informācijas tehnoloģiju uzņēmumu vadītājiem.