Ikgadējā darbinieku novērtēšana ir notikums, kas sajūsmu rada reti, un tas nav nekāds lielais noslēpums. Patiesību sakot, daudzi darbinieki par to patiesi satraucas jau nedēļas vai mēnešus iepriekš. Un vai viņi to atzīst vai ne, bet arī paši vadītāji nav sajūsmā par darbinieku ikgadējās novērtēšanas periodu.
Taču par spīti visam, mēs turpinam šo ikgadējo tradīciju, pieņemot status quo un pildot tradicionāi nepievilcīgās, pēc priekšrakstiem nepieciešamās uzņēmuma veselības pārbaudes. Kā darbinieku ikgadējā novērtēšana notiek 2019 gadā? Kādas ir alternatīvas darbinieku novērtēšanas taktikas? Kādu informāciju mūsdienās iespējams noskaidrot no mūsu darbiniekiem un kā šī informācija var palīdzēt, attīstot spēcīgu uzņēmumu un tā kultūru?
Kāds ir šī mēneša dalībnieku profils? Sāksim ar to, ka proporcionāli lielākā daļa janvāra semināru dalībnieku apmeklēja SmartHR pirmo reizi (40,9%), trešdaļa bijuši vairāk pa vienu reizi (22,6%) un vienai piektajai daļai ir iegādāts abonements (20,8%) dalībai semināros.
Darbinieku piesaiste un atlase, motivācija un iesaiste, novērtēšana, komandu attiecības un apmācības ir karstākie temati semināra dalībniekiem un viņu pārstāvētajām organizācijām, starp kurām lielākoties lieli (37,3%) uzņēmumi. Neizpalika arī mazie (27,1%), vidējie (18,6%) un mikro (17%) uzņēmumi.
Darbinieku vidējais vecums šajās organizācijās lielākoties ir 34-44 gadi (52,6%) un 26-33 gadi (38,6%). Kā ierasts, krietni retāk darbinieki ir jaunākās (7%) un vecākās (1,8%) paaudzes pārstāvji.
Jautājumam "vai uzņēmuma interesēs būtu izzināt savus darbiniekus un regulāri atjaunot informāciju par tiem?" piekrita lielākais vairākums dalībnieku (85,7%).
Atlikušie dalībnieki par to nav tik pārliecināti (9,5%) vai arī šādu ideju nemaz neatbalsta (4,8%). Tomēr, kā liecina nākamā jautājuma rezultāti, tikai aptuveni puse dalībnieku pārstāvēto uzņēmumu aktualizē par saviem darbiniekiem informāciju tādā pakāpē, ka uzņēmumu nekas nepārsteidz. Apgalvojumam "mēs uzņēmumā lieliski pazīstam savus darbiniekus un nav informācijas, ko mēs nezinātu" mazākā dalībnieku daļa kategoriski nepiekrīt (3,2%) vai piekrīt (7,9%). Lielākā dalībnieku daļa atbildējusi mērenāk - ar "vairāk nepiekrītu, nekā piekrītu" (39,7%) vai "vairāk piekrītu nekā nepiekrītu" (49,2%).
Tiem uzņēmumiem, kuri uzskata, ka uzņēmuma interesēs būtu regulāri ievākt, atjaunot un uzturēt informāciju par saviem darbiniekiem, bet kuri nav atraduši īsto risinājumu, lai to realizētu, piedāvājām sešus dažādus ekspertus.