Komandas un komandu darbs - bez tā neizdzīvo neviens uzņēmums. Spēja veiksmīgi sadarboties un kopīgi virzīt uzņēmuma darbību ir liela vērtība viscaur uzņēmuma struktūrā. Sākot ar operatīvā darba komandām, beidzot ar uzņēmuma vadības komandu. Tātad...
"Vai uzņēmuma vadībai jārūpējas par komandu veidošanu un attīstību?"
- "Jā!" (95,4%)
Vai piekrītat apgavlojumam, ka "mūsu uzņēmumā esam izdarījuši visu, lai veidotu un attīstītu komandas" ?
-"Vairāk nepiekrītu, nekā piekrītu" (49,2%)
Šīs ir dalībnieku atbildes uz seminārā uzdotajiem jautājumiem. Tātad dalībnieki gandrīz vienprātīgi piekrīt, ka vadībai ir jārūpējas par savām komandām, reizē jūtot, ka nav izdarīts viss, lai tās veidotu un attīstītu. Tāpēc šķiet pavisam saprotami, ka uz semināru, meklējumos pēc atbildēm jautājumam, kāpēc vienas komandas ir nenoliedzami veiksmīgākas par citām, lielākoties bija ieradušies dažāda līmeņa vadītāji.
Apmēram puse no šiem vadītājiem un personāla vadītājiem (54%) apmeklēja SmartHR pirmo reizi, atlikusī puse bijusi vai nu vairāk par vienu reizi (34,9%) mūsu semināros vai arī tās pārstāvētajiem uzņēmumiem jau ir iegādāts abonements (11,1%).
Mūsu pieredze rāda, ka rūpes par komandu vairāk izrāda tieši mazu komandu vadītāji. Tie ir vadītāji, kuri pārstāv mazus (37,1%), lielus (29,1%), vidējus (20,9%) un mikro (12,9%) uzņēmumus. Šo uzņēmumu komandas lielākoties sastāda darbinieki vecuma grupās 26-33 (55,6%) un 34-44 gadi (25,4%), neaizmirstot arī par jaunāko (11,1%) un vecāko darbinieku paaudzi (7,9%).
Lai kāda arī nebūtu semināra tēma, karstākais jautājums uzņēmumos nav mainījies. Pirmajā vietā arvien ir motivācijas un iesaistes veicināšana, aiz kuras aprīlī sekoja komandas attīstība un darbinieku piesaiste un noturēšana.
Šajā seminārā aicinājām dalībniekus iepazīties ar ekspertu pieredzi komandu veidošanā un attīstībā. Lai sniegtu pēc iespējas dažādu ieskatu, aicinājām ar pieredzi dalīties gan IT, gan psiholoģijas, gan finanšu nozares pārstāvjus, kā arī specializētus komandu koučus, trenerus un pasākumu rīkotājus.