Apzinoties pieaugošo pieprasījumu pēc kvalificētiem darbiniekiem, potenciālie kandidāti kļūst arvien izvēlīgāki. Darba piedāvājumi tiek salīdzināti gan pēc pamatalgas, gan papildu labumiem un, pieņemot lēmumu, arvien lielāka loma ir uzņēmuma izrādītajai interesei par darbinieku labsajūtu. Tas īpaši novērojams jaunākās paaudzes darbinieku vidū, kuru uzskati un darba motivācija ir krietni atšķirīga. Šobrīd vairs nav jautājums par to, vai vērts domāt par citiem labumiem, bet gan – kādā formā tos pasniegt darbiniekiem, lai tie derētu dažādu paaudžu interesēm un vajadzībm.
Tiešām priecājamies, ka starp semināra dalībniekiem ir gan tādi, kas SmartHR apmeklē pirmo reizi (60,5%), gan tādi, kas pie mums jau iepriekš viesojušies (39,5%)!
Aktuālāko jautājumu tendencēs gandrīz visu gadu - visu SmartHR Latvija pastāvēšanas laiku - nav būtisku izmaiņu. Motivācijas, iesaistes, piesaistes, atlases, inidivduālās un komandas attīstības, novērtēšanas kultūras veidošanas jautājumi arvien ir temati, kas nodarbina semināra dalībnieku prātus un viņu pārstāvēto organizāciju, starp kurām bija gan mikro (15,6%), gan mazi (9,4%), gan vidēji (12,5%), gan arī lieli (62,4%) uzņēmumi, resursus.
Darbinieku vidējais vecums šajās organizācijās lielākoties ir 26-33 gadi (43,9%), kā arī 34-44 gadi (36,6%). Retāk darbinieki ir vecākās (1,2%) un jaunākās (4,9%) paaudzes pārstāvji.
Raugoties uz to, ka pēdējās korekcijas atalgojuma un motivācijas sistēmās lielākoties veiktas pēdējo 12 mēnešu laikā (72%), darbinieku atalgojums tiek pārskatīts katru gadu (71,4%) un gandrīz puse dalībnieku vai nu gandrīz piekrita (47,6%) vai pilnībā piekrita (33.3%) apaglavojumam "mūsu uzņēmums rūpējas, lai darbinieki tiktu motivēti", mums radās jautājums - kas ir tas spēks, kas motivē darbiniekus?
Jautājums rodas tādēļ, ka rezultāti liecina, ka vairumā gadījumu uzņēmuma labumu grozs ietver apdrošināšanu, apmācības, neformālus pasākumus un elastīgu darba laiku. Interesanti, ka tieši šie, ar nedaudziem papildus labumiem, tiek norādīti kā "labumi papildus algai, kas vairs nav motivējoši". Starp tiem pirmajā vietā ierindojas apdrošināšana, otrajā - mobilie sakari, trešajā un ceturtajā - pasākumi un atbilstoša darba vide, un aiz tiem - ar stāžu aistīti labumi un pensijas iemaksas.
Vērtējot tehnoloģisko risinājumu izmantošanu, atbildes svārstījās no 1 līdz 10. Ceturtā daļa tehnoloģiski sevi novērtēja ar "5" (25,3%), un vidējais semināra dalībnieku novērtējums šajā kategorijā bija 5,7.
Semināra eksperti iepazīstināja ar dažādo pieredzi izvērtējot darbinieku atalgojumu un izstrādājot uzņēmumam atbilstošāko motivācijas sistēmu.